Re: [Czuwaj] o podziałach w ZHP (religia)

Sob, 24 Mar 2007, 13:35:23 CET

----- Original Message -----
From: "Lipinska Katarzyna" <lipinskakatarzyna w o2.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Saturday, 24 March 2007 13:25
Subject: Re: [Czuwaj] o podziałach w ZHP (religia)

> Nie, rozumiem!!!! To trochę tak jakbyś uważał, że owszem niewierzący mogą
> być w ZHP, ale, po co mówić o tym głośno, i oficjalnie się do tego
> przyznawać, wprowadzając druga rotę przyrzeczenia.

ABSOLUTNIE NIE!

Uważam, ze  w takim ŁACZNYM rozumieniu punktów Statutu w ZHP nie ma miejsca
dla NIEWIERZĄCYCH, ale tez nie ma miejsca dla WIERZĄCYCH OBOJĘTNYCH
RELIGIJNIE.

Żaden punkt Statutu nie mówi wprost, ze ZHP jest otwarty dla niewierzacych
czy niechcących służyć Bogu - a zatem nie ma sprzeczności. Jest mowa o
wyborze systemu wartości duchowych i o słuzbie Bogu. Czemu WOJUJĄCY ATEIŚCI
i WOJUJĄCY TU-MI-WISIŚCI ciągle to rozgraniczają?

Ja to rozumiem tak:

W ZHP masz prawo do wybory KAŻDEGO systemu wartości, który zakłada służbę
Bogu. Nikt nie okresla Ci religi czy wyznania. Wartości morlane opierasz na
zasadach chrzescijańskich.

>I każdy inteligentny człowiek, zdaje sobie na pewno sprawę, że gdy ateista
>przysięga służyć bogu, to jest to po prostu hipokryzja. My ateiści nie
>jesteśmy hipokrytami, dlatego chcemy zmian.Twoja wypowiedź zabrzmiała
>pogardliwie w stosunku do ateistów (wyprowadź mnie z błędu jeśli, źle
>odebrałam twoje słowa)

W żadnym wypadku nie uważam, ze SCOUTING jest otwarty dla ATEISTÓW. Uważam,
ze SCOUTING jest ruchem ludzi wierzących w Boga i pragnących Mu słuzyć.

Może zapisz się do chóru parafialnego i miej pretensje, ze każa ci bywac na
Mszy?

DJD