Re: [Czuwaj] o podziałach w ZHP (religia)

Aleksandra Kozubska kozubska w harcerstwo.net
Sob, 24 Mar 2007, 14:40:32 CET

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>

> Uważam, ze  w takim ŁACZNYM rozumieniu punktów Statutu w ZHP nie ma
> miejsca dla NIEWIERZĄCYCH, ale tez nie ma miejsca dla WIERZĄCYCH
> OBOJĘTNYCH RELIGIJNIE.
> Żaden punkt Statutu nie mówi wprost, ze ZHP jest otwarty dla niewierzacych
> czy niechcących służyć Bogu - a zatem nie ma sprzeczności. Jest mowa o
> wyborze systemu wartości duchowych i o słuzbie Bogu. Czemu WOJUJĄCY
> ATEIŚCI i WOJUJĄCY TU-MI-WISIŚCI ciągle to rozgraniczają?
Przytoczyłam punkt, który moim zdaniem mówi o otwartości w tym względzie.
Być może błędnie interpretuję. Tylko ja mam taką interpretację?
czemu tam nie jest napisane np.:
Podstawą wychowania w ZHP są normy moralne, wywodzące się z uniwersalnych,
kulturowych i etycznych wartości chrześcijaństwa. ZHP uznaje prawo każdego
członka Związku do
osobistego wyboru systemu wartości duchowych
w oparciu o najbliższą mu religię [i tu trzeba by dookreslić, czy każda jest
właściwa].

> W żadnym wypadku nie uważam, ze SCOUTING jest otwarty dla ATEISTÓW.
> Uważam, ze SCOUTING jest ruchem ludzi wierzących w Boga i pragnących Mu
> słuzyć.

A jeśli takie jest zdanie większości naszej organizacji, to nie możemy tego
tak właśnie zapisać?
Obecny zapis jest najwyraźniej niejasny, skoro "WOJUJĄCY ATEIŚCI" i
"WOJUJĄCY TU-MI-WISIŚCI" się na niego powołują. Doprecyzujmy zatem. Tak,
żeby dowolny rodzic mógł podjąć decyzję w sprawie wychowania swojego
dziecka, nawet jeśli nie zna historycznego zaplecza naszych niejasnych
zapisów.

phm. Aleksandra Kozubska
8 WKA "Ósemka Żoliborska"