Re: [Czuwaj] o podziałach w ZHP (religia)

Aleksandra Kozubska kozubska w harcerstwo.net
Sob, 24 Mar 2007, 15:30:41 CET

> A czy to nie jest w samej definicji SCOUTINGU (tego wstrętnego,
> imperialistycznego tworu Baden-Powella, w odróżnieniu od cudownych
> pomysłów ruchu PIONIERÓW pozostającego pod światłym przywództwem
> Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego), ze musimy zapisywać?
> Czy są wątpliwości, czym są Ministranci? A Koło Wędkarskie? Czy trzeba
> zapisywac, czym jest Scouting? Nie wystarczą NP. Zasady Fundamentalne WOSM
> czy sowa BiPi?
Myślę, że różni nasi partnerzy mogą nie znać BiPi i mogą nie znać Zasad
WOSM, więc dobzre by było w jednym miejscu jasno napisać o co nam chodzi.

> Tylko czemu ci, kóryz się powołują, zapominają, że Statut jest całością, i
> ROTA PRZYRZECZENIA też jest w Statucie? I koniecznie rozpatrują wszytsko
> oddzielnie? Czy nie są w stanie zrozumiec, ze po to sa punkty, aby każda
> rzecz była w punkcie swoim?
Nie wiem, co za różnica czemu zapominają. Widocznie nie są w stanie
zrozumieć. Ale skoro to bydzi wątpliwości i jest różnie rozumiane, to można
to chyba napisać tak zeby było jasne. To jakiś szczególny wysiłek, zeby
jeszcze raz czytelnie i jednoznacznie zapisać że ta organizacja nie jest
otwarta na osoby niewierzące, jeśli rzeczywoście nie ejst otwarta?
Jakże czysta wychowawczo sytuacja wreszcie będzie, jeśli Zjazd jednoznacznie
wypowie się na ten temat i to zapisze! Bo teraz zależnie od tego na jakiego
instruktora się trafi, możne się dowiedzieć różnych rzeczy. To nie sprzyja
spójności wizerunku organizcji, że tak podstawowe kwestie są
niejednoznaczne.

phm. Aleksandra Kozubska
8 WKA "Ósemka Żoliborska"