[Czuwaj] Dwie Roty czy może WIELE Rot (religia)

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Nie, 25 Mar 2007, 16:29:04 CEST

Dominik Jan Domin napisał(a):
> Czytam Północnik (zamiast pracować). I aż mnie zatrzęsło:
>
> Nie zabiegajmy o to, aby wrocić
> do drugiej Roty, ale raczej zastanowmy
> się, czy nie dopuścić do
> stosowania alternatywnych terminow
> określających nasz stosunek
> do rzeczywistości duchowej np.
> NajwySsze Wartości Duchowe,
> Prawda, Dobro i Piękno, Absolutne
> Wartości Duchowe. W ten sposob
> nie doprowadzimy ani do podziału
> organizacji na wierzących i niewierzących,
> ale pokaSemy Se na Rotę
> trzeba patrzeć wielowymiarowo,
> głęboko i bez uprzedzeń.

> [...]
Według mnie ta propozycja wynika z niezrozumienia cytowanych wczesniej w
artykule wytycznych skautowych.
Przecierz jest wyaraźnie napisane, że sformułowanie inne niż Bóg może
być stosowane dla osób, które "przyjmują rzeczywistośc duchową" gdy
tymczasem autorka proponuje wprowadzenie takiej formuły, które pewną
rzeczywistośc duchową, związaną w wiarą w Boga osobowego, odrzucają, nie
definiując w zamian żadnej innej rzeczywistości duchowej.
Czyli jesli ktoś nie wierzy w Boga może sobie wybrać co tam chce i i
przyrzec mu służbę całym życiem.
Na przykład w równośc wszystkich ludzi i społeczeństwo bezklasowe. Albo
wyższość rasy białej nad innymi. Albo państwo narodowe. Albo geny. Albo ....
Bo na jakiej podstawie uznamy, że dążenie do do piękna jest właściwe, a
dązenie do socjalizmu nie?

Marcin Wojtczak