Re: [Czuwaj] Dwie Roty czy może WIELE Rot (religia)

Aleksandra Kozubska kozubska w harcerstwo.net
Nie, 25 Mar 2007, 17:44:27 CEST

> Według mnie ta propozycja wynika z niezrozumienia cytowanych wczesniej w
> artykule wytycznych skautowych.
> Przecierz jest wyaraźnie napisane, że sformułowanie inne niż Bóg może być
> stosowane dla osób, które "przyjmują rzeczywistośc duchową" gdy tymczasem
> autorka proponuje wprowadzenie takiej formuły, które pewną rzeczywistośc
> duchową, związaną w wiarą w Boga osobowego, odrzucają, nie definiując w
> zamian żadnej innej rzeczywistości duchowej.
Nie wiem, skąd taki morał. Na pewno autorka nie ma takiego pomysłu, żeby nie
definiować innej rzeczywistości duchowej, ani nie uważa, że można tam wpisać
coś zupełnie dowolnego. Jest za tym, żeby dla osób, które taką inną
rzeczywistość duchową uznają, było miejsce w organizacji. natomiast nie
widzi miejsca w organizacji dla osób, które nie widzą wartości rozwoju w tej
sferze (wszystko jedno czy deklarują się jako wierzące czy nie). o ile wiem,
nie czyta listy, ale poprosiłam ją o wypowiedz w tej kwestii, bo
najwyraźniej się nie zrozumieliście zupełnie.

phm. Aleksandra Kozubska
8 WKA "Ósemka Żoliborska"