=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Re: [Czuwaj] o podzia=B3ach w ZHP (religia ) -do Aleksandry, ale ch= yba =3D nie tylko...?=

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Nie, 25 Mar 2007, 17:39:47 CEST

Użytkownik Aleksandra Kozubska <kozubska w harcerstwo.net> napisał:
> [...]

"przepisy" ZHP są, jakie są...
Natomiast zasady skautingu są oczywiste. Dla Świadka "Bóg" oznacza
Jehowę, skauting wymaga, aby wiernie przestrzegać nakazów tej religii,
w której zostało się wychowanym. Swiadkowie Jehowy są zresztą wśród
138 zarejestrowanych legalnie w Polsce kościołów i związków wyznaniowych
http://www.poland.gov.pl/Koscioly,i,zycie,religijne,w,Polsce,126.html
Niedopuszczalne jest natomiast w skautingu uprawianie prozelityzmu,
czyli nawracanie innych na swoją wiarę, co określane jest mianem "sekciarstwa".
Podsumowując - w mojej opinii - tak !

> [...]
>Uważam, że dbanie o sferę wartości, duchowości jest niezbędne do pełnego
>rozwoju człowieka. Robię sobie systematycznie "rachunek sumienia",
>zastanawiając się, czy moje postępowanie jest zgodne z wartościami, które
>uznaję za ważne.
>Nie jestem, jak sądzą niektórzy, osobą poszukującą. Mój system wartości jest
>wyjątkowo stabilny. Nie szukam sensu, bo już go znalazłam. Jestem osobą
>niewierzącą. Czy ateistką? Raczej nie, bo uznaje istnienie rzeczywistości
>pozamaterialnej. Nie wszystko jest dostępne ludzkiemu umysłowi.
>Czy mój światopogląd mieści się w skautingu?

Mimo że piszesz o swoich duchowych ścieżkach, uważam, że nie
odpowiedziałaś na moje pytanie...

I jeszcze jedno - bądźmy osobami "poszukującymi", zarówno wierzący, jak
i niewierzący ! Kto nie poszukuje, to poniekąd wyraża przekonanie, że
 zjadł wszelkie rozumy i niczego juz nauczyć się nie musi...
Andrzej.