[Czuwaj] pogadajmy o ZHR

Marabut marabut w inetia.pl
Sob, 31 Mar 2007, 09:31:04 CEST

Ostatnio było kilka wypowiedzi o WOSM i ZHR>
Sprostowań kilka się należy:
1. ZHR bez zastrzeżeń aspirował do WOSM, nie jest więc tak, że nie chciał
tam należeć;
2. Nie istniały żadne powody merytoryczne, dla których WOSM nie chciałby tam
naszej organizacji wpuścić (a już na pewno nie byłyby to argumenty dot.
konkubinatów);
3. Jedyna przeszkodą była przeszkoda formalna: do WOSM może należeć tylko
jedna organizacja narodowa (lub Federacja). Wyboru dokonał WOSM, kierując
się zapewne liczbnością.
4. Federacja nie powstała, bo faktycznie trochę (my - ZHR) nie chcieliśmy.
Można to oceniać róznie i powody były różne. Nie mniej w świetle problemów z
zastrzeżeniem Krzyża Harcerskiego - fakt ten nie powinien dziwić.
5. Jest wiele realnych różnic: zarówno na poziomie dokumentów, jak i
praktyki. I wcale istotą nie jest tu skrzywienie "katolicko-narodowe". Kto
mnie zna, uśmiałby się przed przyklejeniem podobnej łatki. A kto mnie nie
zna, ten stracił :-)

Marabut

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Andrzej Rolewicz
Sent: Friday, March 30, 2007 2:38 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: Re: [Czuwaj] pogadajmy o ZHR

Użytkownik Piotr Kowalski <szare.szeregi w wp.pl> napisał:
>Olek
>Czytasz coś co nie zostało napisane. Rzecz w tym, żeby do ZHR wybrali
>się admiratorzy ZHR. I tyle. Mnie osobiście też irytuje gdy
>wysłuchuję/czytam jak to w ZHR jest super a u nas jest źle. Bo
>oczywiście można mieć takie zdanie. Ale gdy mnie jest gdzieś źle i mam
>możliwość zmiany tego miejsca na inne - bo gdzieś mi się bardziej
>podoba to tam idę. I tylko do tego zachęcam. Sądzę, że g00rek też.
>
>Kowlak

Kowlak
Czytasz coś, co nie zostało napisane.
:)
O jakich admiratorach ZHR piszesz ? Przejrzałem marcowe posty na liście i
jakoś ich nie znalazłem.
Moim zdaniem zarówno Ty, jak i Olek powinniście wypocząć w weekend :)

A w poście zatytułowanym "Pogadajmy o ZHR" nie chodzi o namawianie do zmiany
organizacji, - próbowałem dowiedzieć się dlaczego:
>Rany, czy na prawdę nie widać, że ZHR nie zostanie przyjęte do WOSM, a
>już na pewno do WAGGGS? :) Ja myślałem, że to oczywiste.
(cytat z g00rka)

Dowiedziałem się (jak na razie) że ZHR nie może zostać uznane za organizację
skautową, bo interesuje się, czy instruktorzy nie żyją w konkubinacie.

Harcerzy z ZHR widuję sporadycznie np. podczas budowy pionierki obozowej i
trudno mi ocenić ich "linię"
Jeśli coś wiesz, to napisz.
I bez nerw.
:)