ODP: [Czuwaj] Dzisiejszy "Dziennik"

Piotr Kowalski szare.szeregi w wp.pl
Pon, 14 Maj 2007, 15:10:27 CEST

Rafal Bednarczyk napisał(a):
> Witam wszystkich,
>
> Piotr Kowalski byl uprzejmy napisac:

> mam nadzieje, ze nie masz udzialow w Dzienniku bo nie mogac
> znalezc zareklamowanego przez Ciebie artykulu w internecie
> zakupilem Dziennik i przeczytalem.

braterstwo nakazywałoby Ci napisać: "mam nadzieję, że masz udziały w
Dzienniku..." bo przecież braciom życzymy jak najlepiej więc zakładam,
że wolisz żebym zarabiał niż nie zarabiał :)
> Przeczytalem i jakos nie widze powodow
> do Twojej ironii - wskaz prosze w ktorym momencie
> wypowiedzi Tomka Sulewskiego z Naczelnictwa ZHR,
> czy tez Marcina Wojdata z SH naruszaja dobry obyczaj
> braterstwa? Powiedzieli cos, Twoim zdaniem, nieprawdziwego?
> Cos stawiajacego nas w innym swietle niz to co sami
> zrobilismy?

Odpowiedzi udzielił już Ryszard w poprzednim mailu. Ja dodam tylko od
siebie, że uważam za żałosne:
1. fakt, że Prezydent RP nie potrafi w ciągu 1,5 roku swojej kadencji
nawiązać do tradycji II RP o której tyle mówi i objąć ZHP Honorowym
Protektoratem,
2. urzędnicy Kancelarii Prezydenta RP kreują się na rozjemców sporu,
który z mojego punktu widzenia nie istnieje,
3. przedstawiciele organizacji pozarządowych (stowarzyszeń), które
odwołują się do tradycji ZHP domagają się wyjątkowego traktowania przez
członków ZHP, których to wielokrotnie postponowali odmawiając im
możliwości nawiązania do tradycji ZHP, chcieli odebrać ZHP jego nazwę
(vide ZHP 1981) itd.
4. zapominają o braterstwie w chwili gdy mają wpływ na niekorzystne dla
ZHP decyzje (vide działalność MEN w 2000 roku, ostatnia impreza z okazji
Święta Flagi - była o tym mowa na Czuwaj)
Odpowiedz sobie sam w ilu z tych działań mieli udział instruktorzy i
działacze ZHR i byli instruktorzy i działacze ZHR.
> Pracowales wszak w GK ZHP w czasie kiedy to sie dzialo
> to moze poinformuje nas jak to bylo, jesli sugerujesz
> ze bylo inaczej.

Nie wiem jak było. Nie zajmowałem się tą kwestią, nie śledziłem jej.
> Jest to o tyle ciekawe, ze np. na ostatnim spotkaniu komisji
> Rady Naczelnej ZHP na ktorym bylem w Sielpi tez uslyszalem
> lansowana teze jako to krzyz byl odznaka specjalnie zaprojektowana
> przez ksiedza Lutoslawskiego dla ZHP wiec jesli tworzymy tak
> historie to moze nie tylko dotyczy to czasow Lutoslawskiego?

Z księdzem Lutosławskim jest tak, że stworzył niestety nie tylko projekt
krzyża harcerskiego ale też sporo książek i artykułów. Ja wiem, że czasu
duszne i np. w dzisiejszym MEN cytaty z księdza znalazły by uznanie ale
może nie wyciągajmy z naszej historii akurat jego jakoś specjalnie na
światło dzienne.
Krzyż został zaprojektowany dla harcerzy (działających w różnych
organizacjach bo były zabory) i przyjęty jako oznaka ZHP zjednoczeniu i
utworzeniu tej organizacji.

Pozdrawiam

Kowlak