[Czuwaj] Ocena obszaru strategicznego Finanse II

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pon, 21 Maj 2007, 10:51:36 CEST

----- Original Message -----
From: "Grzegorz Całek" <g.c w onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, May 21, 2007 10:08 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Ocena obszaru strategicznego Finanse II

[ciach!]
> I teraz pytanie: gdzie jest większy konflikt interesów: przy społecznym
> kierowniku wydziału GK podległym Skarbnikowi (którego ma za chwilę
> oceniać), czy przy hufcowym, który bieże kasę na poziomie hufca, ale ma
> decydować o sprawach na poziomie centralnym???

Nie znam ani jednej ani drugiej sprawy, zatem odpowiem tylko teoretycznie.
Otóż moim zdaniem to zależy...
Konflikt interesów może wystąpić w obu przypadkach.

Nawet wydaje mi się, że niezależność wolontariusza może być znacznie
większa.

I nie chodzi mi o formalne prawo wydawania poleceń, tylko o pieniądze.
W mojej byłej chorągwi o wysokości premii dla pracowników (np. komendantów
hufców) i o nagrodach (o urlopach nie wspominając) decydował komendant
chorągwi. Kiedy w grę wchodziło kilkaset złotych miesięcznie a dzieci w domu
czekały na pieniążki, często ludzie pokornieli. Miało to swoje zalety
(komendanci na etacie szybciej wypełniali polecenia), ale i wady (hufcowy
kilka razy się zastanowił, zanim się odezwał nie po myśli szefa). Nota bene,
chciałbym zwrócić uwagę na to, że komendanci chorągwi najczęściej mają
jakieś interesy do załatwienia na zjeździe ZHP, wiec trudno tu oddzielić
poziom hufca i centralny.

Zupełnie inaczej sprawa wygląda z punktu widzenia wolontariusza, który ma
jakieś życie zawodowe i rodzinne i towarzyskie poza związkiem.
Wtedy komendanci tylko się zmieniają, jak w kalejdoskopie (za parę lat wielu
z obecnych też gdzieś zniknie, tak jak ich poprzednicy) a zależność od
przełożonych może być w praktyce równą zeru.
Kłopoty mogą wyniknąć, gdy wolontariuszowi bardzo zależy na pełnieniu
funkcji (np. ze względów ambicjonalnych).

Pozdrawiam!

Krzysiek

Cywilizacje powstaja z gliny i zelaza. Travian
>>> http://link.interia.pl/f1a7e