Re: [Czuwaj] 150 gramów i 3 dni.

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Pon, 28 Maj 2007, 11:30:07 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, May 28, 2007 9:46 AM
Subject: Re: [Czuwaj] 150 gramów i 3 dni.

> Rafał, to nie do końca takie proste.
> Ja rozumiem wędrowników na obozie wędrownym, ale na obozie stałym -
> dla harcerzy, to raczej gorsza sprawa. Nawet w lesie.
>
> Wiem, bo jeździłem zawsze na obozy 100% leśne, i dzień w którym sami
> przyrządzamy posiłki był... głównie poświęcony na to.
> Gotowanie gotowaniem, ale tak na prawde wszystko trzeba wyważyć.
> Dodam, że samodzielne gotowanie w jednych organizacjach jest normą
> (fajnie, bo tak skautowo i wogóle), w innych twierdza, że to strata
> czasu który może być wykorzystany na inny program, bardziej
> urozmaicony.

To drugie stanowisko nie jest niczym nowym w ZHP. Pojawiło się w latach
70-tych w czasach HSPS
Argumentowano wtedy, że młodzież budująca Drugą Polskę ma ważniejsze rzeczy
do roboty niż obierać ziemniaki i mieszać zupę w kotle. Gotowaniem zaś
powinny zająć się fachowo panie kucharki i panie pomoce kuchenne. Skutki
tego odczuwamy do dziś...

pozdrawiam
GS