[Czuwaj] QUECHUA

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 29 Maj 2007, 13:43:20 CEST

29-05-07, Daniel Dobrijałowski <orcus w ekoterm.net> napisał(a):

> Tych tanich nie testowałem ale porwałem się na trochę droższe(300zl) -
> made in Rumunia, z GORE-TEXem i sztywną podeszwą co mają być na
> kiludniowe wędrówki w każdą porę roku i w trudnym terenie.
>
> Niestety nie jest tak pięknie jak to opisują i buty nadają się tylko do
> krótkich wędrówek i to zdecydowanie gdy jest zimniej niż 20st, bo
> pozniej zaczyna się prawdziwa udręka kończąca się odpażeniami mimo
> specjalnie dobranych i polecanych przez QUECHUE skarpet.
>
> Z wyżej wymienionego powodu nie mogę odnieść się co do wytrzymałości bo
> nie mam porównania.

> [...]

Na pewno!

Ja polecam QUECHUA tylko jako najtańszy wariant. Konkuruje tu ze
wszystkim właściwie. Przy większej kasie oczywiście lepiej kupic coś
firmowego.

Znajomy kupił buty Q na obóz, za 70 złotych, na 1 sezon (do lasu).
Działają 3 sezon już :)

Z butów, skoro weszliśmy w turystyczne tematy (oj jak dawno ich tu nie
było;) polecam SCARPE (wiele lat w nich przechodziłem) i HI-TECa (mam
od 2 lat i bardzo chwalę sobie).

Jako ciekawostkę powiem tylko o GORETEXie w butach.

Otóż wiele osób uważa, że buty z goretexem będą lepiej oddychały od
tych bez. A to nie tak :)

Warstwa goretexowa w środku to kolejna warstwa. Owszem, świetnie
oddychająca, ale to zawsze jakaś bariera dla powietrza. Jeśli ma byc
warstwa foliowa, gumowa, COŚTAMtexowa, to oczywiście lepiej jeśli
będzie GORETEXOWA.

Ale jeśli ma jej nie być wogóle (bo nie planujemy chodzenia po wodzie,
ani śniegu), to jest ona zupełnie niepotrzebna. to nie jest tak, że
goretex bedzie oddychał i robił wdechy i wydechy za nasza nogę, albo
sam wysysał pot :D