[Czuwaj] Opiekun próby

admiral admiral w pomaranczarnia.org
Śro, 30 Maj 2007, 11:20:03 CEST

<cytat kto="Michał Górecki">

> Panowie. Zdrowy rozsądek to można stosować, jak się pakuje plecak.
Upss. Ja to robie czesciej.

> Mam czasami wrażenie że niektóre idee przesłaniają wam rzeczywistść
> tak bardzo, że nie potraficie dostrzec podstawowych ram jakie nas
> obowiązują, mam wrażenie, że dla was ORGANIZACJA to zło konieczne,
> liczy sie przeciez tylko RUCH.

To jest troche jak cel i srodki. TO powinno isc w parze. Jednak z dwojga
zlego bardziej nie cierpie, gdy mamy przerost srodkow, nad celami ;)

> To dosyć ułomne, co wykazał już Adrian - co raczyliście zignorować.
> Które organizacje harcerskie mogą, a które nie mogą wystawiać swoich
> harcmistrzów do prób? Kto o tym decyduje? Rzeczywistość jest trochę
> bardziej brutalna od pieknych sformułowań. Czekam na kryteria.

Raczyles chyba zignorowac w poprzednim moim mailu. ;).
To troche jak z idea samorzadnosci i zasada pomocniczosci. To wspanialy i
madry i demokratycznie wybrany komendant hufca wraz ze swoja KSI (choc jak
wiadomo jestem zwolennikiem wyboru KSI ;)) dokonuje tego arcy trudnego
wyboru. A mateczka organizacja mu ufa, ze dobrze wybierze. A jesli sobie
ten komendant nie poradzi, to mateczka przysle mu Ciebie, abys mu
dopomogl.

> Czy może to robić wrocławski Związek Harcerstwa Wiejskiego?
> A Federacja Skautingu Europejskiego? a Skauci - adwentyści?

Nie mam zielonego pojecia, ale jesli do KSI przyjdziesz pod reke z
czlowiekiem z tej organizacji i przekonasz, ze ten czlowiek, ma podobne
doswiadczenie jak odpowiedni instruktorzy z ZHP i dasz sie pokroic za to,
zeby on byl Twoim opiekunem, a  zaproponowana proba bedzie taka, ze RafalB
padnie na kolana z okrzykiem "Wodzu!", to mnie to bardziej przekonuje, niz
uchwala Rynia na ten temat. Dlatego wlasnie trzeba interesowac sie, co
robia inne organizacje, warto je poznac, bo moze zueplnie przypadkiem sie
okazac, ze mamy podobne cele i razem latwiej nam bedzie je osiagnac.

> Cieszę się, że w związku są osoby tak chłodno myślące jak mój ulubiony
> sędzia - Rynio Rutkowski. Dzięki temu do pewnych spraw podchodzimy
> bardzo rozumnie. A nie na chłopski rozum, czy kobieca intuicję.

;)))

> Nie chcę znikać w program ZHR, bo to osobna organizacja. I choć
> chciałbym utrzymywac braterstwo (obustronne) z ZHR, STOHAREM, FSE i
> każda inną organizacją, to nie widzę czemu mamy mieszać nasze programy
> i strukturę, które z dnia na dzień staja sie zupełnie inne.
>
> I całe szczęście! Bo ludzie lubią wybór.

Tego moja kobieca intuicja ani chlopskim rozumem pojac nie moge... ;(,
napisz mi po prostu: To dobrze jak ludzie maja wybor i moga wybrac
opiekuna z innej organizacji, czy nie dobrze?

admiral

--
:)