[Czuwaj] Link sponsorowany

TOGRO.pl togro w togro.pl
Pon, 5 Lis 2007, 09:01:31 CET

No to chyba oczywiste, ale nie wyczerpuje tematu.

> Ilu ludzi lata po internecie w poszukiwaniu ładnych stron?
> Prawie nikt.

Nie pisalem o "ladnych", tylko o "dobrych". Widze roznice.

> Bardzo często ludzie pomijają reklamy ale jednocześnie
> podświadomie zapamiętując co w nich było i zwyczajnie widząc
> skrót ZHP mogą się do niego źle nastawić.

Nie, no litosci. Idac Twoim tropem rozumowania zle nastawiamy sie do firm,
ktore sie reklamuja? DLa mnie nielogiczne.

Nie piszemy o prawdziwej reklamie, choc moim zdaniem taka takze jest
harcerstwu potrzebna.
W tym watku piszemy o wyroznianiu linkow, ktore maja sluzyc temu, aby na
DOBRE strony naszych jednostek czesciej zagladali przypadkowi ludzie.

> Powiedz co
> przeciętnego internautę może interesować zbiórka KSI Hufca
> ZHP Suwałki? IMO nie ma tam żadnych treści które można
> reklamować, bo to serwisy zamknięte dla społeczności.

A ja uwazam, ze to jest podstawowy blad w podejsciu do tego tematu. Gdyby
nasze strony mialy byc zamkniete dla spolecznosci, to na stronie glownej
bylby login i haslo. Sa w internecie takie strony i ich nie trzeba specjanie
promowac. Czesc serwisu moze byc dostepna tylko dla zalogowanych osob, ale
ta otwarta czesc ma sluzyc wlasnie promocji tego co robimy.

Byc moze zbiorka KSI Hufca Suwalki nie zainteresuje przecietnego internauty,
ale zdjecia z obozu, rajdu, zbiorki darow dla powodzian, Betlejemskiego
Swiatla Pokoju, WOSP, akcji charytatywnej na rzecz Domu Samotnej Matki - to
tylko przyklady (z zycia wziete) imprez, ktorymi warto sie chwalic
wszystkim.

> Jeszcze ktoś przez przypadek kliknie w link i będzie klnął
> pod nosem że wykonuje po raz kolejny nadmiarowe ruchy myszką.

Albo zaskoczy go informacja, ze ZHP, czy ZHR jeszcze istnieje...
Reklama w internecie moze byc dobrym pomyslem nie tylko na zarabianie
pieniedzy (1 procent, bazy, pozyskiwanie pieniedzy na zagraniczne wyjazdy
itp.), ale rowniez na promowanie dzialalnosci harcerskiej jako takiej, takze
wsrod osob, ktore nic do tej pory z harcerstwem nie mialy wspolnego.

Przyklad z ostatnich miesiecy. Harcerski Klub Turystyczny z mojego hufca
(Otwock) organizowal wyjazd do Afryki. Stworzyli swoja strone internetowa
www.hkt.otwock.zhp.pl, umieszczali gdzie tylko mogli informacje o tym
wyjezdzie, udalo im sie utworzyc osobna podstrone na Onet.pl
http://wyprawy.onet.pl/29941,,,,,tanzania_expedition_2007,ekspedycja.html.
Po co? Bo liczyli na to, ze w ten sposob uda im sie pozyskac sponsorow.
Nawet jesli nie dotra do nich przez internet, to argumentem jest ich
zaistnienie w internecie. Takie narzedzie jak Google AdWords byloby swietnym
sposobem na promowanie tej wyprawy.

Drugi przyklad.
W Otwocku istnieje hufiec. Na stronie internetowej umieszcza informacje o
roznych wydarzeniach. Zbiorkach druzynowych, akcjach charytatywnych,
spotkaniach komisji stopni itp. Dlaczego po wpisaniu hasla "Otwock" do
wyszukiwarki nie mielibysmy znalezc linku reklamowego do hufca Otwock?

Podkresle jeszcze raz. Nie zalezy mi na promowaniu WSZYSTKICH stron, tylko
takich, ktore tego potrzebuja. Tutaj na liscie kilka osob twierdzi, ze nie
ma takiej potrzeby. Ja z cala stanowczoscia twierdze, ze to BARDZO
potrzebne. Nie dla wszystkich. Ale dla bardzo wielu.

> Pozdrawiam
> Daniel Dobrijałowski
> orcus

Pozdrawiam
___________________
Tomasz Grodzki - togro w togro.pl
TOGRO - Komputery Sieci Internet
Józefów k.Otwocka 05-420, ul. 3 Maja 63 C
tel./faks: +48 22 789-63-54 (9:00 - 17:00)
tel. kom.: +48 602-262-488 (8:00 - 22:00)
GaduGadu: 1469337
Zapraszamy na TOGRO.com.pl
Sklep internetowy: TOGRO.pl

---REKLAMA---
Zewnętrzna obudowa USB 2.0 na dysk twardy - 85 zł -
http://www.togro.pl/index.php?p104
Głośniki 5.1 do PC i kina domowego - 149 zł -
http://www.togro.pl/index.php?p1360
Nasze aukcje na Allegro: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=43222