[Czuwaj] szkoda ZHP

Piotr Kowalczewski kowalka8 w wp.pl
Pon, 10 Wrz 2007, 12:35:54 CEST

Chciałbym wszystkim dziewięćdziesięciu delegatom, którzy wybrali do GK
szanownego dh. Wożniaka zadedykować wiersz Tuwima zaczynający się od
słów "Absztyfikanci Grubej Berty...". Być może dh Wożniak (czy może
raczej, jak sam o sobie powiedział, kapral Woźniak) prywatnie jest
ciekawym, dobrym człowiekiem i sympatycznym facetem, ale w ZHP jest dla
mnie ucieleśnieniem poprzedniej epoki, "pomnikowego" harcerstwa i
pragmatyzmu, stawianego nieskończenie wyżej od ideowości. Gdyby jeszcze
w sobotę ktoś napisał na liście, że dh Wożniak wejdzie w skład nowej
Głównej Kwatery, to z pewnością zostałby wyśmiany. Pójdę krok dalej:
może za dwa lata zostanie on naczelnikiem?

Nie wiem czy i jakie były ustalenia i układy przed Zjazdem. Wiem, że
Główna Kwatera to zespół Naczelnika i jeśli Naczelnik, choćby był
wybitnym instruktorem, ma w swoim zespole dh. Wożniaka, to dla mnie
traci moralne prawo do kierowania tym Związkiem.

Niesmak, który czułem po poprzednim Zjeździe, zamienił się w
obrzydzenie. Ja wiem, że demokracja, że decyzja większości, że najwyższa
władza itd. ale sytuacja, w której kilkunastu ludzi ze złotymi sznurami
dyktuje warunki całemu Związkowi to demokracja w jakimś karykaturalnym
wydaniu godnym Gombrowicza czy Witkacego.

Bardzo mi przykro, że wczorajszy Zjazd skończył się tak, a nie inaczej.
Coraz mniej chcę być instruktorem Związku, w którym tak to wszystko
wygląda. Chyba nie pozostaje mi nic innego, jak wypisać się z listy, nie
wchodzić na forum i czekać, aż któryś z moich przyjaciół (którzy będą
mieli więcej cierpliwości, wiary i chęci) powie mi, że jest już
normalnie.

pozdrawiam ciepło,
Piotrek Kowalczewski

Już wkrótce... Czas podjąć ostateczną decyzję.
Walczysz? Walcz o miejsce.
Ogarnie Cię adrenalina o jakiej nie śniłeś!!!
Kliknij -> http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fksweliminacje.html&sid=21