[Czuwaj] mały obóz

"phm. Zbigniew Paweł Skupiński HR "phm. Zbigniew Paweł Skupiński HR
Pią, 4 Kwi 2008, 11:32:43 CEST

Janusz Sikorski pisze:

> Jeśli ta osoba (kierownik placówki) nie ma przynajmniej stopnia pwd.
> to w kuratorium mają rację dlatego że kurs kierowników placówek
> właściwie nie powinien nazywać sie kursem a jedynie instruktarzem.
> Uprawnienia Kierownika są dużo niższe niż wychowawcy placówki.
> Wystarczy spojżeć na programy obu kursów. Dlatego Jeśli kierownik
> placówki nie ma stopnia pwd a chce być liczony jako wychowawca musi
> mieć równiez kurs wychowawców.

Kurs kierowników jest po prostu inny i dotyczy innej materii od co. Po
za tym wydaje mi się, że intencja twórców właściwego rozporządzenia
było, że najpierw robi się uprawnienia wychowawcy, a potem kierownika,
zresztą innej możliwości nie ma.

> Osobną sprawą jest wymahganie by komendant obozu miał stopień phm.
> której jest nadinterpretacją chorągwi.
> Jesli chodzi o wymaganie kursu wychowawców dla pwd to w śląskie trzeba
> podać nie tylko numer uprawnienia ale jeszcze ksero zaświadczenia z
> kursu.

to to jest nadużycie bo w myśl § 12. ust.1  punkt 5 wyraźnie czytamy, że
może być instruktor od stopnia przewodnika włącznie.
Natomiast w § 12. ust.2  opisane są jakie ten przewodnik musi mieć
spełnione dodatkowe warunki czyli: ukończone 18 lat, średnie
wykształcenie, warunki zdrowotne i predyspozycję - na każdej placówce
wypoczynku, nie tylko w ZHP.
Dodam jeszcze, że w ust3. tego paragrafu jest zapis, że punkt dotyczący
wykształcenia średniego nie dotyczy instruktorów harcerski będących
wychowcami na placówkach organizowanych przez organizacje harcerskie.

sw_Mikolaj2