[Czuwaj] Re: prawica/lewica, było: Re: [Czuwa j] arsenał -Mokotów dziękuje

Aleksander Senk senk w post.pl
Pią, 4 Kwi 2008, 14:59:04 CEST

Kamila Wajszczuk <kamila w pomaranczarnia.org> napisał(a):

> Chyba robi się offtopic.

Oj, tam, off topic... W końcu to metadyskusja o wychowaniu, więc chyba
on-topic? :)
Jak bez świadomoći "kogo wychować" tworzyć ten upragniony i wytęskniony
program? :)

Ja też myślę, że jeżeli weźmiemy pod uwagę podstawowe wartości harceskie,
które wymieniłaś, to są one jak najbardziej prawicowe .
Spostrzeżenie g00rka co lewicowości pod względem egalitaryzmu jest ciekawe
i pewnie kilka innych by się znalazło.

Bo to chyba tak jak napisała Zuza, że katalogowi wartości harcerskich
najbliżej jest do KNS, która jednak nie jest ani prawicowa, ani lewicowa.
Miała być przeciez trzecią drogą.

Z tego by wynikało, że o harcerstwie mówić można jako o ruchu o charakterze
chrześcijańsko-demokratycznym. Chadeckim.

Miejmy nadzieję, że ZHP nie zadryfuje nam w stronę środowisko dzisiejszej
lewicy - alterglobalistom, środowiskom spod znaku tęczy itp. ;)
Niech ma swoją formę buntu przeciw niesprawiedliwościom, materializmowi i
konsumpcjonizmowi świata, zachowującą własnie chadeckie wartosci.
Myslę, ze to jest program atrakcyjny dla starszej młodzieży. Zarówno ze
swojego doświadczenia jak i z ogólnej tendencji młodych ludzi do buntu,
która ostatnio została uśpiona wygodami zycia i konsumpcją.

pozdrawiam
Olek