Re: [Czuwaj] Re: prawica/lewica, było: Re: [Czuwa j] arsenał -Mokotów dziękuje

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 4 Kwi 2008, 15:54:12 CEST

04-04-08, Aleksander Senk <senk w post.pl> napisał(a):
> Kamila Wajszczuk <kamila w pomaranczarnia.org> napisał(a):

>  Miejmy nadzieję, że ZHP nie zadryfuje nam w stronę środowisko dzisiejszej
>  lewicy - alterglobalistom, środowiskom spod znaku tęczy itp. ;)
>  Niech ma swoją formę buntu przeciw niesprawiedliwościom, materializmowi i
>  konsumpcjonizmowi świata, zachowującą własnie chadeckie wartosci.
>  Myslę, ze to jest program atrakcyjny dla starszej młodzieży. Zarówno ze
>  swojego doświadczenia jak i z ogólnej tendencji młodych ludzi do buntu,
>  która ostatnio została uśpiona wygodami zycia i konsumpcją.

Ok. Ale niech wyjdzie z nurtu endecji, epatowania narodem i tym co z
nim związane. Spostrzeże problemy społeczne XXI wieku i na nie
odpowie, a nie trzyma się tylko myśli Lutosławskiego i innych
nacjonalistów ;)

Z wartościami chrześcijańskimi też bądźmy ostrożni. W takim sensie, że
odróżniajmy je od wartości stricte chrześcijańskich. W końcu
organizacją stricte chrześcijańską nie jesteśmy.

Dlatego też Olku wyraźnie zaznaczałem że chodzi mi o centrolewicę, a
nie lewicę. I oczywiście cały czas rozmawiamy o osi światopoglądowej
nie ruszając ekonomii, bo chyba w kontekscie harcerstwa nie ma to
sensu.

***

Rozumiem też, że lewica jest jednak źle rozumiana w Polsce, także
przez polityków i utożsamiana z komuną, dlatego też cięćko o tym
mówić. Sam przez długi okres tak uważałem...