[Czuwaj] Re: prawica/lewica, było: Re: [Czuwa j] arsenał -Mokotów dziękuje

Kamila Wajszczuk kamila w pomaranczarnia.org
Pią, 4 Kwi 2008, 16:31:31 CEST

Michał Górecki pisze:
> Z wartościami chrześcijańskimi też bądźmy ostrożni. W takim sensie, że
> odróżniajmy je od wartości stricte chrześcijańskich. W końcu
> organizacją stricte chrześcijańską nie jesteśmy.

Czym się różnią wartości chrześcijańskie od wartości stricte
chrześcijańskich? :)

> Rozumiem też, że lewica jest jednak źle rozumiana w Polsce, także
> przez polityków i utożsamiana z komuną, dlatego też cięćko o tym
> mówić. Sam przez długi okres tak uważałem...

A nie jest przypadkiem tak, że tak jak kiedyś lewicę utożsamiałeś z
komunizmem, tak teraz prawicę z nacjonalizmem czy endecją? Jedno i
drugie to generalizacja.
Tak, jak już napisałam, myślę, że sedno tej dyskusji jest w różnicach
interpretacyjnych.

A ja nadal uważam, że skauting nie da się przyporządkować żadnemu z
nurtów politycznych, chadecji też nie (po choć odwołuje się do Boga, to
w swych założeniach nie wyróżnia żadnej religii).

Pozdrawiam,
Kamila