Re: [Czuwaj] Re: prawica/lewica, było: Re: [Czuwa j] arsenał -Mokotów dziękuje

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 4 Kwi 2008, 17:50:47 CEST

04-04-08, Kamila Wajszczuk <kamila w pomaranczarnia.org> napisał(a):

>  Czym się różnią wartości chrześcijańskie od wartości stricte
> chrześcijańskich? :)

Ja już wymyslę jak to sformułowac to napiszę :)

Chodzi mi o to, że szacunek do życia jako takiego mieści się chyba w
ogólnie rozumianych wartościach europejskich wynikających z
chrześcijańskich, ale ot choćby ochrona życia poczętego już raczej
nie, right? :)

>  A nie jest przypadkiem tak, że tak jak kiedyś lewicę utożsamiałeś z
> komunizmem, tak teraz prawicę z nacjonalizmem czy endecją? Jedno i drugie to
> generalizacja.
>  Tak, jak już napisałam, myślę, że sedno tej dyskusji jest w różnicach
> interpretacyjnych.

No nie, to nie tak. Po prostu prawdziwej lewicy w Polsce nie było (po
wojnie). Powstaje w bólach.

Kiedy natomiast patrzę na to co robią partie prawicowye takich jak
PiS, czy LPR to widzę wiele sprzeczności z wartościami harcerskimi,
takimi jak tolerancja, porozumienia ponad podziałami narodowymi itp.

Prawda jest pewnie gdzieś po środku, (pomiędzy centroprawicą taką jak
PO i centrolewicą taką jak demokraci.pl ;) a na pewno nie w żadnym
ekstremum.