Re: [Czuwaj] Re: prawica/lewica, było: Re: [Czuwa j] arsenał -Mokotów dziękuje

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 4 Kwi 2008, 17:56:35 CEST

04-04-08, Marcin Bednarski <parasol w harcerstwo.net> napisał(a):

> Dal mnie jakakolwiek lewica w sferze najbardziej ogólnej pragnie
>  ubezwłasnowolnienia jednostki w imię jakichś racji, najczęściej argumentując,
>  że zwiększy się wtedy jakaś "suma dobra". zarówno w sferze ekonomicznej jak i
>  społecznej. Celem jest tu społeczeństwo ludzi, którzy swój byt opierają o
>  instytucje społeczne do tego celu powołane. Mało się od nich osobiście
>  wymaga, ale też i konsekwencje złych decyzji są łagodne.
>
>  To jest dla mnie zupełnie przeciw temu co wyniosłem z harcerstwa i jakbym
>  harcerstwo widział. Filary wychowania (pomijając chwilowo metodę) to
> [...]

No ale trochę spłycasz lewicę. Ma ona wiele założeń, które (na tyle na
ile znam ciebie) powinny ci być bliskie.
Oczywiście lepiej niż lewo prawo operować dwoma osiami...

http://scenapolityczna.friko.pl/
Troche partii bym inaczej przedstawił ale chodzi mi o model myślenia.

Czy te założenia sa sprzeczne z naszymi? (ZHP)

Równość światopoglądów.
Rozdział Kościoła i Państwa.
Równość płci, ras, orientacji seksualnych. Tolerancja.
Wolność słowa i zgromadzeń.

Dlatego tez można mówić o lewicy dośc wolnei światopoglądowo i
tolerancyjnej a jednoczesnie liberalnej gospodarczo i stawiającej
mocno na pracę. Lewy górny róg - demokraci.pl ;)

Z drugiej strony harcerskie współczucie i szacunek do człowieka nie
pozwala zajść zbyt daleko w liberalnym podejściu do gospodarki i
zostawieniu wielu ludzi na pastwe losu... Tu kłania się socjalne
podejście do gospodarki.

Dlatego też moim zdaniem harcerstwo jest gdzieś w środku :)