prawica/lewica, było: Re: [Czuwaj] arsenał -Mokotów dziękuje

Pią, 4 Kwi 2008, 17:56:57 CEST

Michał Górecki, piątek, 4 kwietnia 2008:

> Choćby wywieszane na Jamboree to dla mnie taka właśnie centrolewica
> (świadomie nie mówię o lewicy która trochę odchodzi od wartości które
> opisujesz). czyli tolerancja, równość, walka z głodem, ekologia, itp.

Ja myślę, że każda formacja traktuje te powyższe problemy jako ważne. Walka z
głodem to nie jest problem, który dostrzega tylko lewica. Różnice są w
proponowanych sposobach ich rozwiązania. I tu ja bym tak widział:

Lewica: Zabieżmy każdemu obywatelowi po 300 zł, wpłaćmy to do wspólnej kiesy i
z tej kiesy będziemy kupować obiady dzieciom, które wedle opracowanych przez
zespół ekspertów kryteriom powinny te obiady dostać

Prawica: Nawołujmy obywateli do dzielenia się swoimi pieniędzmi z tymi, którzy
ich mają mniej poprzez: ulgi dla filantropów, łatwość w zakładaniu
stowarzyszeń dobroczynnych i wszelkiego rodzaju gratyfikacje dla tych, którzy
to robią.

Podobnie z innymi wartościami. I ja na swój użytek ten pierwszy rodzaj
myślenia nazywam lewicą, a ten drugi prawicą.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski Hufiec Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
Nikomu nie życzę źle, Nie umiem
Nie wiem jak to się robi  (Janusz Korczak)