Re: [Czuwaj] Re: prawica/lewica, było: Re: [Czuwa j] arsenał -Mokotów dziękuje

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 4 Kwi 2008, 18:20:12 CEST

04-04-08, Marcin Bednarski <parasol w harcerstwo.net> napisał(a):

>  Dla mnie słownikowe definicje są nieistotne. Ja patrzę na praktykę.  I widzę,
>  że lewica sama się tak definiuje i taka generalna idea jest nie do pogodzenia
>  z tym co mi się wydaje harcerskie (poszukam może cytatów z BP).

Ale ty mówisz o państwie, a ja mówię o osi wartości - takiej samej z
której korzysta sie przy określaniu położenia partii politycznych.
Nazwijmy ją więc osią liberalno-konserwatywną. Nie odnosząc się do
partii, bo jednak bezpośrednie porównywanie partii do harcerstwa jest
zbyt daleko idącym posunięciem.

Widzę po prostu po drugiej stronie zbyt wiele wartości które sa temu
ruchowi bliskie. Nie każdy kto ma bardzo rozwinietą tolerancję wobec
innych i postuluje wolność światopoglądową jet koniecznie zwolennikiem
biurokracji i instytucjonalizmu :) Ja wogóle bym o tym nie mówił.