=?iso-8859-2?Q?Re:_[Czuwaj]_Re:_prawica/lewica, _by=B3o:_Re:_[Czuwa_j]_arsena=B3_?= -Mokotów dziękuje

Marcin Skocz skocz w post.pl
Pią, 4 Kwi 2008, 23:53:27 CEST

> Pokaż mi jakąś gdziekolwiek. Partię lewicową, która nie pragnie
> realizować
> swoich postulatów w oparciu o instytucjonalną przemoc nad obywatelem,
> wyrażającą się poprzez podatki, koncesje, zakazy itp.

Parasol,
dla mnie jesteś niezmiernie mądrym człowiekiem zwykle, ale daj spokój
rozważaniom politycznym, bo chyba nie masz pojęcia w tej sferze.

Z politologicznego punktu widzenia, to prawica i lewica są jedynie
uproszczeniem i jako zupełnie oderwane pojęcia nie mają sensu. Mimo to
łatwiej byłoby udowodnić, że to prawica promuje zwykle ostre sankcje i
kary. W kwestii tolerancji na przykład lewica jest za równym podejściem do
ludzi, niezależnie od (tutaj cała lista), a prawica oddziela obywateli od
innych i stawia na wartości narodowe. Oczywiście to znowu uproszczenie, ale
partie popularnie uznawane za prawicowe są często lewicowe w swoich
programach socjalnych czy gospodarczych (PIS - przynajmniej w hasłach), a
lewicowe z kolei niekiedy nabierają cech narodowych, a czasem nawet forsują
wolny rynek o wzorcach liberalnych (Laburzyści w latach 80-90).

W skrócie - nie ma co wpadać w skrajności, tylko się trzeba centrum trzymać
;-)

Marcin Skocz