[Czuwaj] Re: prawica/lewica, było: Re: [Czuwa j] arsenał -Mokotów dziękuje

Sob, 5 Kwi 2008, 00:24:55 CEST

Marcin Skocz, piątek, 4 kwietnia 2008:

> Z politologicznego punktu widzenia, to prawica i lewica są jedynie
> uproszczeniem i jako zupełnie oderwane pojęcia nie mają sensu. Mimo to
> łatwiej byłoby udowodnić, że to prawica promuje zwykle ostre sankcje i
> kary.

No tak, ale też za tym idzie mała ilość uregulowań prawnych. Czyli wolność i
odpowiedzialność. To moim zdaniem jest bardziej harcerskie.

I tak jak już mówiłem, może ja to źle nazywam, a może to są jakieś złe
pojęcia. Generalnie dla mnie odbiciem ideałów harcerskich w polityce są takie
ugrupowania, które starają się stworzyć obywatelom maksimum możliwości,
stymulować ich do samorozwoju i jednocześnie wymagać uczciwości. I chodzi mi
o to, że znana mi lewica (nie tylko w Polsce) nie idzie taką drogą tylko
dokładnie odwrotną.

A druga rzecz jest taka, że nie ma sensu sprawdzać czy iloczyn wartości
prawicowych i harcerskich jest większy od iloczynu wartości lewicowych i
harcerskich, bo istota tkwi w rozumieniu tych słów. Wolność jak uczy
doświadczenie może być realizowana np. jako zakaz noszenia mycek, chust i
krzyży. Dla mnie to niepojęte.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski Hufiec Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
Nikomu nie życzę źle, Nie umiem
Nie wiem jak to się robi  (Janusz Korczak)