RE: RE: [Czuwaj] uchwała składkowa - wersjaautorska , wstępna

TOGRO.pl togro w togro.pl
Nie, 6 Kwi 2008, 00:55:26 CEST

Mamy tu jednak sytuacje, w ktorej umocowany może nie mieć swiadomosci, ze
nie ma pelnomocnictwa (przelew nie dotarl na czas, ktos inny zajmuje się
platnosciami - ksiegowa itp.). A to już chyba niebezpieczne.

>  > A teraz idac dalej.
>  > Moim zdaniem zabieranie pelnomocnictwa w przypadku
> nieoplacenia skladek  > jest:
>  > a) nielegalne (niezgodne ze statutem),
>
> nie upieram się, że nie masz racji - jednak wskaż proszę z
> którym zapisaem statutu jest "nielegalne"

Ja mysle, ze legalnie wybrany komendant i skarbnik MUSZA posiadac
pelnomocnictwa. Nie można im ich zabrac. Można je ograniczyc, ale w sposób
nie uniemozliwiajacy pracy srodowiska.

> Nie do końca chyba ludzie mają świadomość, co to jest
> pełnomocnictwo. A ile razy podpisywałeś rachunki? lub
> potwierdzałeś za zgodność na odwrocie? 100? 200? czy może
> 1000razy? W opisywanym przypadku przekroczyłbyś
> pełnomocnictwo i chorągiew nie przyjełaby do rozliczenia tego
> rachunku, gdyż nie miałeś umocowania do czynności, której dokonałeś.

A to się wiaze z tym co napisalem powyzej. Kogo choragiew ukarze cofajac
pelnomocnictwo komendantowi i skarbnikowi hufca w kwestii niepodpisywania
rachunkow? Sama siebie? Komendant i skarbnik hufca poczekaja, az będą mieli
pelnomocnictwa i wtedy podpisza wszystkie zalegle rachunki. A choragiew w
czerwcu (wtedy w hufcach placi się skladki z okazji HAL) dostanie rachunki
za cale polrocze, a może i poprzedni rok. A ile się potem będzie biedna
musiala natlumaczyc w Urzedzie Skarbowym...

> Bardzo proszę Cię o opisanie ich, nie proszę aby Ci nie
> wierzyć, po prostu chciałbym je poznać, jakie GK-a ma
> możliwości egzekucji składek i dlaczego ich nie stosuje.

Mozliwosci masz tutaj:
"Uchwała nr 28/XXXIII Rady Naczelnej ZHP z dnia 22 października 2006 r. w
sprawie składek członkowskich
§ 5
1.	W przypadku nieprzekazywania przez hufiec/chorągiew składek
członkowskich lub prze-kazywania ich w niepełnej wysokości ma zastosowanie
następująca procedura:
a)	zaległości za jeden kwartał:
-	nieudzielanie dodatkowych pełnomocnictw majątkowych,
-	wyłączenie możliwości aplikowania o środki pozyskiwane lub
przekazywane przez chorągiew i Główną Kwaterę ZHP,
b)	zaległości za dwa kwartały:
-	zawieszenie pełnomocnictwa do zwykłego zarządu,
c)	zaległości za trzy kwartały:
-	zwołanie zjazdu nadzwyczajnego w celu zmiany władz.
2.	Za terminowe i zgodne ze stanem liczbowym przekazanie składek
odpowiedzialni są ko-mendant i skarbnik danej jednostki. Za realizację
procedury zawartej w pkt. 1 w stosunku do hufców odpowiedzialni są
komendanci i skarbnicy chorągwi, a w stosunku do chorą-gwi - Naczelnik i
Skarbnik ZHP."

A dlaczego ich nie stosuje?
Bo pewnie trzeba by zwolac Zjazdy Nadzwyczajne we wszystkich Choragwiach i
wiekszosci hufcow.
Efekt? Wybor tych samych wladz.

Pozdrawiam

Tomek