Re: Re: [Czuwaj] uchwała składkowa - wersjaautorska , wstępna

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Nie, 6 Kwi 2008, 11:04:19 CEST

From: "Tomasz Kazubski" <dalkow w poczta.onet.pl>

Zupełnie nie chodziło mi o koszty przelewóz z hufców, tylko o koszty
utrzymania konta korporacyjnego przez GK. Mój hufiec ma konto całkowicie
darmowe w lokalnym banku spółdzielczym. Czy jest na to szansa w Warszawie?

> ważne jest zadanie sobie pytania: dlaczego odszedł?
> ja nie znam odpowiedzi na to pytanie, jednak domyślam się, że:
> - po pierwsze księgował wszystko ręcznie, było to czasochłonne i co za tym
> idzie bardzo drogie
> - po drugie GK-a nie miała sposobu mobilizacji hufców do płacenia składek,
> po prostu nie miała ku temu potrzebnych narzędzi

Ja tylko stwierdziłem, że to juz było. Są głosy, że dzięki temu wiecej
srodków wpływało do centali bo mniej zatrzymywały Chorągwie :-)
Może warto do tego wrócić, ale niekoniecznie z pomysłem utrzymywania
osobnych kont?

Pomijając juz to, że ta GK nie potrafi nawet aktualizować strony dotyczącej
jej własnej działalności, że nagle na długo zniknęła strona pokazująca stan
opłacenia składek przez Choragwie naprawdę obawiałbym się łączenia
opłacalnia składek z kwestią pełnomocnictw. Zwłaszcza, że w proponowanym
przez Druha systemie nalezłaby jeszcze mieć pewnośc co do przepływu
informacji kanałem GK-Choragwie. Bo one nie miałyby wiedzy o % opłaconych
składek. Uzyskiwalyby go od GK.

> a można wiedzieć dlaczego?

Zasady, które opracowaliśmy w hufcu wspólnie z drużynowymi umożliwiają
indywidualne rozliczenie każdego harcerza podejmującego akcję zarobkową.

> nie znam całości rozwiązania, obawiam się jednak, że mało kogo przekona
> jedynie ubezpieczenie NW, a dla instruktora OC, poza tym co w przypadku
> nieopłacenia składki - drużyna i drużynowy nie jest ubezpieczony, ale
> odpowiedzialność ponosi całe ZHP, czyli jeżeli będzie trzeba zapłacić
> 450tys. odszkodowania, a ubezpieczenie obejmuje 400tys. - to z powodu
> widzimisie instruktora, ZHP będzie musiała zapłacić 450tys. a nie "tylko"
> 50tys.?

Ależ to ubezpieczenie nie powinno być dobrowolne i zależeć od opłacenia
składki! Chodzi tylko o to aby członek ZHP płacą składkę wiedział jaki jest
jest podział - i nie w procentach na strukturę, tylko żeby wiedział na co
konkrektnie ZHP przeznacza ten pieniądz.
Chyba nie muszę przekonywać o moim, ani mojej chorągwi stosunku do
ubezpieczeń :-)

> pozdrawiam
>
> tomek
> --