[Czuwaj] ustawa o harcerstwie - co to takiego?

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Pon, 7 Kwi 2008, 23:15:33 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):
 > mam krótkie pytanie:
 > Co ma zawierać ustawa o harcerstwie, oprócz kwestii związanych z krzyżem harcerskim?
 >
 > a może ktoś ma założenia lub projekt ustawy przedwojennej, chyba na tej liście czytałem, że taka ustawa miała być, ale jej nie uchwalono
 >
 > tomek
 > --

miałem nadzieję, że ktoś mi pomoże, ja naprawdę chciałbym uzyskać jakieś informacje na ten temat, a nie czatować na co bądź i zaraz krytykować
w takim razie wyrażę ponownie apel:

Harcerscy Historycy, Fascynacji Początków Harcerstwa,
czy ktoś cokolwiek wie na temat przedwojennej ustawy o harcerstwie:
- jakie były jej założenia,
- gdyby był tekst projektu - byłoby super,
- może informacja, że nie stworzono projektu, a jedynie był taki pomysł,
- może ktoś wie, kto może wiedzieć coś na ten temat,
- czy naprawdę o tak ważnym wydarzeniu nic nie wiadomo?

Członkowie Rady Naczelnej, (bez wskazywania palcem), którzy głosowali za uchwałą nr 13 w sprawie rozpoczęcia prac nad ustawą o harcerstwie,
Delegaci na XXXIII Zjazd ZHP, którzy głosowali nad zobowiązaniem władz ZHP do opracowania i przedłożenia w Sejmie Obywatelskiego Projektu Ustawy o Harcerstwie,
- jakie są założenia ustawy o harcerstwie,
- co powinna zawierać,
- za czym głosowały poszczególne osoby,
- czy taka ustawa lub inny akt rangi państwowej wspiera skauting w którymkolwiek kraju,
- czy ktoś rozmawiał z Marszałkiem Sejmu, z legislatorami, czy taki akt prawny może być podjęty,
- czy ktoś zastanowił się ile czasu i pieniędzy potrzeba, gdyż trzeba zebrać 100tys. podpisów,
- czy ktoś to konsultował z innymi organizacjami harcerskimi,
- czy to ma być ustawa "o ideałach" czy rzeczowa "urealniająca" do specyfiki harcerstwa, zapisy prawa oświatowego, cywilnego, patentowego, wykroczeń, leśnego, sanitarnego, wodnego, o wolontariacie, i cały szczereg innych dziedzin

podstawowe pytanie:
- za czym głosowaliście Druhny i Druhowie, bywalcy listy Czuwajowej?

tak jak napisałem na wstępie, nie chcę nikogo krytykować na dzień dobry, chcę uzyskać jakiekolwiek informacje, a chyba najwięcej ich powinny mieć osoby, które głosowały za takim projektem - przynajmniej tak mi się wydaje i taką mam nadzieję

tomek