[Czuwaj] Zobowiazania choragwi wobec hufcow

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Pon, 7 Kwi 2008, 23:42:16 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):
> [...]

powiem Tobie co ja zrobiłem i co zrobiłbym na początku,

kiedyś mieliśmy w moim hufcu duży problem z kwatermistrzem, czyli człowiekiem od kasy, bo wtedy jeszcze nie było skarbników, ja byłem wtedy drużynowym, co prawda jedni uważali, że największej i najsilniejszej drużyny, bądź co bądź nie była ona słaba i nic nie znacząca w hufcu,

problem był w sumie podobny do Waszego, wszyscy w kółko narzekali, najczęściej za plecami,

postanowiłem zorganizować hufcowy krąg jałowcowy, czy jak to się tam nazywa, zaprosiłem całą komendę hufca, zaprosiłem i bardzo nalegałem, aby ktoś był z Komisji Rewizyjnej, oraz zaprosiłem znaczną część działających instruktorów hufca oraz osoby mające autorytet wśród młodszych instruktorów,
przyszło wiele osób, byli członkowie komendy hufca z komendantką, był kwatermistrz, chyba 2 osoby z komisji rewizyjnej

rozmawialiśmy zupełnie szczerze, nie było tematów tabu, ale nie było chamstwa i złośliwości, jeżeli był problem, bo jakieś plotki chodziły, to rozmawialiśmy o plotce, jako o zdarzeniu, a nie o oskarżeniu konkretnej osoby o działania niegodne harcerza

Tobie też ten sposób radzę wykorzystać,
zbierz 20 światłych instruktorów, ale nie tylko z hufców pokrzywdzonych, ale i takich, które na tym zyskują, napiszcie list otwarty o spotkanie do komendy chorągwi, komisji rewizyjnej

nie warto zabierać większej ilości osób, bo to nie będzie dialog, w którym jeden mówi, a reszta cicho, w skupieniu wsłuchuje się w rację każdej z osób, jeżeli będzie Was za dużo, to nie każdy będzie mógł zabrać głos, nie każdy będzie w stanie dobrze słyszeć słuchającego, trudno będzie utworzyć krąg w miejscu z atmosferą, jak będzie nagłośnienie typu mikrofon, to część będzie szeptała sobie między sobą, bo nie będą za bardzo przeszkadzali

jeżeli okaże się, że komenda chorągwi nie przyjmie zaproszenia, to zbierzcie się sami i rozmawiajcie, dyskutujcie, a komenda będzie czuła Wasz oddech na plecach ;)

uważam, że Wam się uda

potraktujcie komendanta chorągwi jako równoprawnego partnera, szanujcie go, to jest najważniejsze podczas negocjacji

tomek