[Czuwaj] Re: Pełnomocnictwa = dylematy

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Wto, 8 Kwi 2008, 00:04:27 CEST

 > Tomku :-))
 > Wiem, ale nadal jest to choragiew ZHP
 > i obowiazują ją przepisy ZHP

z punktu widzenia prawnego, działa w imieniu podmiotu posiadającego osobowość prawną,
dlatego jeżeli ma działać w imieniu ZHP, to musi mieć pełnomocnictwo z GK-i, oczywiście nie musi być bezpośrednie, ale może być pośrednie

 > Mam wrazenie że się wzajemnie nie rozumiemy.
 > Możesz specyzować różnicę ?

instruktor może przedłożyć rachunek za okulary korekcyjne dla osoby zatrudnionej na umowę o pracę, które jej się należą z mocy prawa - czy to jest cel danego środowiska, nie - to jest zgodne z przeznaczeniem

instruktor jedzie rozliczyć hufiec do chorągwi i przedkłada rachunek za paliwo - czy to jest cel danego środowiska, nie - to jest zgodne z przeznaczeniem

cele są inne, szersze i inaczej ukierunkowane, np. celem może być kształcenie kandydatów na drużynowych, a jak ktoś chce precyzyjniej: rozwój wybranych harcerek i harcerzy w kierunku pracy instruktorskiej, a kształcenie może być środkiem osiągnięcia celu

 > organizacji
 > >

 > Wg tego drużynowy przyjmując składki od harcerza robi to samo.
 > I to bez pełnomocnictwa.

ale przyjmuje w imieniu ZHP i wystawia KP?
czy zbiera i działając w imieniu harcerza, wpłaca je do hufca?

tomek