Re: [Czuwaj] Re: Pełnomocnictwa = dylematy

harclot harclot w poczta.onet.pl
Wto, 8 Kwi 2008, 09:55:23 CEST

----- Original Message -----
From: "Tomasz Kazubski" <dalkow w poczta.onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, April 08, 2008 12:04 AM
Subject: [Czuwaj] Re: Pełnomocnictwa = dylematy

> z punktu widzenia prawnego, działa w imieniu podmiotu posiadającego
> osobowość prawną,
> dlatego jeżeli ma działać w imieniu ZHP, to musi mieć pełnomocnictwo z
> GK-i, oczywiście nie musi być bezpośrednie, ale może być pośrednie

Jesli juz to nie GK a KCh.
Ale nie chodzi czyje tylko czy na pewno.

> [...]
> zatrudnionej na umowę o pracę, które jej się należą z mocy prawa - czy to
> jest cel danego środowiska, nie - to jest zgodne z przeznaczeniem
>
> instruktor jedzie rozliczyć hufiec do chorągwi i przedkłada rachunek za
> paliwo - czy to jest cel danego środowiska, nie - to jest zgodne z
> przeznaczeniem
>
> cele są inne, szersze i inaczej ukierunkowane, np. celem może być
> kształcenie kandydatów na drużynowych, a jak ktoś chce precyzyjniej:
> rozwój wybranych harcerek i harcerzy w kierunku pracy instruktorskiej, a
> kształcenie może być środkiem osiągnięcia celu

Widzę że usilnie komplikujesz rzeczy proste :-)
Zróbny to na przykładzie druzyny.
Przypomnę:
= Środki finansowe pochodzące z wyżej wymienionych źródeł,
= z wyłączeniem części składek członkowskich,
= pozostają w dyspozycji jednostki, która je uzyskała
= i są przeznaczone na jej działalność statutową.

A kto jest dysponentem tych środków ?
Podobnie jest w przypadku hufca.
Wiesz juz o co chodzi ?

"oswiadczenia woli" wspomniane w Statucie
"z natury" mają charakter "zewnętrzny"

> ale przyjmuje w imieniu ZHP i wystawia KP?
> czy zbiera i działając w imieniu harcerza, wpłaca je do hufca?

Skoro przyjnuje od harcerza, "kwitując"
to chyba robi to w imieniu ZHP ?

Ale do rzeczy, "plątamy się po manowcach".
Komendantowi i skarbnnikowi
pełnomocnicwa do "oswiadczeń woli"
tak naprawdę nie są do niczego potrzebne.
Mają "od tego" komendanta i skarbnika choragwi.
Po prostu pisemnie "zlecają" im składanie takich oświadczeń.
Zlecają i wymagają bo kom.iska.choragwi
nie mogą się od tego uchylić
(chyba że zakres zlecenia łamie statut lub prawo)
Oczywiście trochę to komplikuje życie hufcowi
ale jeszcze bardziej komplikuje je kom.ch i sk.ch.
I za bardzo nie moga się tłumaczyć np. brakiem czasu
bo odmawiająć udzielenia pełnomocnictwa sami
wzięli sobie ten "garb" bieżącej "obsługi" hufca.

Czesław