Re: [Czuwaj] Re: składki

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Wto, 8 Kwi 2008, 00:16:00 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):

 > Po przemysleniu stwierdzam że to właściwie podchodzi pod ZABÓR MIENIA. I
 > trzeba być ślepym by tego nie widzieć. Kasa zebrana na akcji jest
 > WŁASNOŚCIĄ ZHP a składki są OBOWIĄZKIEM CZŁONKÓW wynikającym ze statutu.
 > Płacenie SWOICH ZOBOWIĄZAŃ kasą ORGANIZACJI jest kradzieżą.

czyli może to być wg Ciebie zarówno wykroczenie - art. 119 kodeksu wykroczeń, jak i przestępstwo - art. 278 kodeksu karnego, gdyż różnica jest tylko w kwocie, a granica to 250pln
a kto popełnia to wykroczenie/przestępstwo - harcerz, drużynowy, skarbnik hufca/komendant hufca?

 > a jak myślisz ile tego jest rocznie w skali organizacji ??? Przestępstwo
 > popełniają WŁADZE ZHP nie reagując na sygnały że coś takiego się dzieje.

kto popełnia przestępstwo niegospodarności: GK-a, Rada Naczelna, CKR?

niestety nie uzyskałem odpowiedzi - czyli uchwała składkowa jest sprzeczna ze statutem?

 > Jesli będzie ewidencja członków to przy niej może być ewidencja składek.
 > Każdy druzynowy może w prosty sposób kwotę zgodną z ewidencją wpłacać na
 > konto GK-i
 >
 > prosto, czysto, szybko i bezproblemowo. W zamian może otrzymywac
 > certyfikat... zresztą była taka propozycja.

czyli każdy drużynowy w Polsce 4 razy do roku pozbiera składki, pójdzie na pocztę i zrobi przekaz pocztowy, czy tak?

tomek