[Czuwaj] Zobowiazania choragwi wobec hufcow

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Wto, 8 Kwi 2008, 00:32:51 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):
 > No to ja jeszcze raz powtorze.
 > Chcodzilo o rozwiazania systemowe.
 > Takie jak coroczny obowiazkowy wykaz rozliczen miedzy hufcami a choragwiami.
 > Miedzy hufcami a druzynami itp.

takie coś lub jakiekolwiek inne rozwiązanie może być, ale musi je komendant sam chcieć je wykonać, albo musi mu to narzucić:
- Komisja Rewizyjna,
- Rada Chorągwi,
- Zjazd Chorągwi,

jeżeli nie chcesz do tego angażować nikogo z zewnątrz

 > Ja do mojego komendanta mogę isc w kazdej chwili i zapytac kiedy zwroci
 > kase, ale w tej chwili mamy mnostwo mlodych komendantow, którzy po prostu
 > tego nie zrobia, albo nawet nie maja swiadomosci, ze jakies pieniadze im się
 > naleza.

dlatego siła jest w grupie 20 osób reprezentujących w miarę możliwości większość środowisk, a nie Ty jako jedna osoba
poza tym to nie muszą być od razu komendanci hufców, to mogą być starzy komendanci, członkowie Rady Naczelnej z Twojej chorągwi, instruktorzy działający długi czas i znani w środowisku,

poza tym młodych też można przekonać, że jest taki problem, że nie chcesz robić rewolucji, ale rozwiązać ten problem przed akcją letnią

i jeszcze jest możliwość porozmawiania na spotkaniach/naradach komendantów hufców, chyba macie coś takiego, jeżeli nawet 5 komendantów hufców zgłosi taki problem, nawet jeżeli komendant chorągwi powie: przepraszam, ale tego nie było w porządku dnia
to wtedy reszta komendantów hufców zainteresuje się problemem i podejdzie do Was z czystej ciekawości: "słuchajcie, o co tak naprawdę chodzi, w czym jest problem"
i temat zaczenie żyć wśród młodych komendantów hufców

pozdrawiam

tomek