[Czuwaj] Krzyz harcerski laczacy a nie dzielacy organizacje

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 8 Kwi 2008, 08:33:38 CEST

07-04-08, Witold Pietrusiewicz <smyrwa w poczta.onet.pl> napisał(a):

>  Krzyż harcerski był, jest własnością ZHP. Mamy go w statucie, zastrzegliśmy
> w urzędzie patentowym. To są fakty. Ale to myślenie wzięte z przeszłości. A
> podobno wybiegamy w przyszłość? A podobno chcemy być nowocześni i stać nas
> na nowatorskie rozwiązania?

Witku problem polega na tym, że to "przeszłościowe rozwiązanie" jest
zastosowane w sporej większości organizacji skautowych na świecie. Nie
rozumiem  na jakiej podstawie odnosisz to do osi czasu i nazywasz
komunistycznym rozwiązaniem.

Reszta twojego listu to klasyczne dla obrońców tej tezy emocjonalne
rozwodzenie się nad tematem. Pozwól że ja znowu sprowadzę tą dyskusję
brutalnie na ziemie i zadam pytanie na które nie dostałem jeszcze
odpowiedzi:

KTO DECYDUJE KIEDY DANA ORGANIZACJA JEST HARCERSKA A KTO NIE?

To dość krytyczne pytanie które musimy sobie zadać, odpowiedź przyda
się także przy ustawie o harcerstwie.

I jeszcze na koniec - wyciąganie armat o braterstwie to, przepraszam,
zwykły show. Pisze to ze smutkiem po raz kolejny... Fakt, że krzyż
używany jest przez inną organizację, choć druga trzyma prawa do niego
(na wszelki wypadek, który mam nadzieję nigdy nie nastąpi) jest sprawą
czysto techniczną.