[Czuwaj] ZHP be be be be

Lucjan Brudzyński lucbru w wp.pl
Śro, 9 Kwi 2008, 12:55:02 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Marabut
Sent: Tuesday, April 08, 2008 2:54 PM
To: 'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'
Subject: RE: [Czuwaj] ZHP be be be be

g00rek

zrozum, nam jest niezręcznie. Rozmowy w sprawie Krzyża były prowadzone długo
z poprzednią GK-ą. I najnormalniej w świecie byliśmy zwodzeni. Sprawa, która
miała być prosta nagle przeeeeciągała się i przeeeeeciągała, i końca nie
było widać. Oszczędzę przykrych szczegółów.

Zmieniła się GK-a. Nasze Naczelnictwo dało więc jej trochę czasu, żeby
ogarnęła się z ważniejszymi dla ZHP sprawami i dawaj, zaczęła kontynuować
rozmowy (mimo desperacji spowodowanej historią wcześniejszych rozmów i mimo
wewnętrznych nacisków, by po doświadczeniach polityki uników poprzednich
władz ZHP - pójść po prostu do sądu).

Rozmowy, z tego co wiem, potoczyły się w zupełnie innym duchu, duchu
autentycznego braterstwa harcerskiego, a także zrozumienia, że również po
naszej stronie podnoszą się trudne do tłumienia głosy o nadmiernej
ugodowości, prawach moralnych itp. Głosy nie służące zbliżeniu.

Przykładem nowych relacji, otwartości, zdolności do współpracy i wzajemnego
szacunku była chociażby kwestia patronatu Prezydenta. I tego, że mówiliśmy
tam jednym głosem. Również o Krzyżu Harcerskim.

I tu nagle, również po głosach na tej liście, ale też po pisemnych
stanowiskach Chorągwi widać, że sprawa nie jest oczywista, że znów wchodzimy
w meandry nieufności, zastanawiania się kto ważniejszy, kto ma większe i
przyrodzone prawa itp. itd. Nie będę rozwijał - czytacie listę. Ogólnie
mówiąc: dostaliśmy po łapach.

I jakich g00rku komentarzy oczekujesz ?

Dobrze, że ich nie ma.

Pozdrawiam harcersko.

Cz.

M-but
[] ========

Marabut ma sporo racji. Niestety.
I piszę te słowa z pełną świadomością ich znaczenia...
Nie wiem, Drodzy Listowicze, ilu z Was poczytało dokumenty dotyczące
'patentowania' Krzyża Harcerskiego.
Z tego co mi wiadomo, jestem jedynym członkiem RN ZHP, który poprosił GK ZHP
(poprzedniej kadencji) o dokumenty w tej sprawie.
Otrzymałem je, przeczytałem...
A teraz (aby nie rozdmuchiwać "tematu zastępczego" :P ) powiem jedynie, że
(co się pewnie g00rkowi nie spodoba :) ) zachowaliśmy się nie po harcersku
łamiąc pkt 2 PH.
I po raz kolejny wstyd mi za poprzednią GK ZHP.
Ale prawdą jest również to, że mam wrażenie (poparte parokrotną próbą
kontaktu i rozmowy), że ZHR'owi nie zależy na 'polubownym' i kompromisowym
rozwiązaniu kwestii. I dąży jedynie do konfrontacji na zasadzie 'wszystko
albo nic'.
I po raz kolejny przykro mi za sposób w jaki Druchowieństwo ZHR odnosi się
do nas (ZHP w ogólności :) ).

hm. Lucjan Brudzyński HR 'Cyryl'
Członek Rady Naczelnej ZHP
Skarbnik Hufca ZHP Sopot

Związek Harcerstwa Polskiego
Chorągiew Gdańska Hufiec Sopot
Al. Niepodległości 679; 81-854 Sopot
tel./fax 058 551 00 36
e-mail: sopot w zhp.pl

1% Nie daj Fiskusowi - podaruj harcerzowi!
www.sopot.zhp.pl