[Czuwaj] Sprawa patentu na krzyz - fakty

Rafal Bednarczyk rafal.bednarczyk w zhp.pl
Śro, 9 Kwi 2008, 15:06:07 CEST

Witam wszystkich,

Ryszard Rutkowski był uprzejmy napisac:

> Zasadniczo miałem się nie odzywać w tym wątku, ale jednak czuję sie
> zmuszony.
ja tez mialem sie juz nie odzywac, ale to co napisal Ryszard
przełamało pewna tame

[...]
> I nie jest prawdą, że GKa Teresy Hernik w tej sprawie nic nie robiła.
> Miała inny pogląd oiod obecnej GKi - nie chciała oddawać prawa
> własności, a chciała udzielać licencji.
Ryszard - przykro mi to stwierdzic, ale z cala stanowczością
musze Ci zwrocic uwage: to nie jest prawda co piszesz.
Ponoc słyniesz z dokładności wiec nie wierze, ze nie doczytales
tego pisma w którym naczelniczka Teresa Hernik piorem swojego
rzecznika patentowego (tego samego który reprezentuje obecna GK
ZHP w rozmowach z ZHR) najpierw pisze, ze w obecnym kształcie
prawnym jest mozliwa do udzielenia jedynie licencja na rzecz ZHR,
ale ze w sejmie jest przygotowana nowela prawa o współwłasności
znakow towarowych i jak tylko ona wejdzie w zycie ZHP DEKLARUJE
WPROWADZENIE WSPOLWLASNOSCI ZNAKU TOWAROWEGO "CZUWAJ" czyli
patentu na krzyz harcerski.
Powyzsza deklaracje złożyła naczelniczka Teresa Hernik
w pazdzierniku 2006 wiedzac, ze w 2007 ma wejsc nowela
prawa patentowego co stalo się ostatecznie w listopadzie 2007.

Wynika wiec z tego niezbicie, ze zarówno GK kierowana
przez Terese Hernik, jak i obecna GK miala i ma dokładnie
taka sama propozycje na rozwiązanie tego problemu.

Roznica tamtej GK i dzisiejszej polega na tym,
ze to było wtedy robione bez konsultacji z Rada Naczelna
na podstawie uchwaly RN z 1989 roku, a obecna GK chciala
to zrobic jawnie informując RN o swoich działaniach,
zapraszając wiceprezesa Urzedu Patentowego RP który był autorem
tej noweli prawa patentowego na spotkanie
Rady Naczelnej, zapraszajac na spotkanie z komendantami
chorągwi naszego ciagle tego samego rzecznika patentowego,
który powtórzył, ze najlepszym rozwiązaniem jest współdzielenie
własności znaku towarowego.

> Nie oceniając nawet samych kierunków
> wrozwiązania powiadam raz jeszcze - wbrew twierdzeniom obecnej GKi i
> wyrażonym tu naliście - w tej sprawie były próby rozmów z ZHR.
to jest jawna demagogia co piszesz Ryszard - obecna GK nigdzie
nie mówiła, ze poprzednia GK nie rozmawiala z ZHR, obecna GK
zreszta w ogole stara się nie mowic zle o poprzedniej GK - taka
sobie przyjela zasade nawet jeśli członkowie tej poprzedniej GK
mowia zle o tej obecnej.

> Widziałem
> te dokumenty, ba, częsciowo posiadam je nawet, więc jestem w stanie to
> udowodnić.
no to przeczytaj dokladnie co tam jest napisane i uczciwie potwierdz
co napisałem powyżej

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm. Rafal Bednarczyk
pelnomocnik Naczelnika ZHP
ds. wspolpracy miedzynarodowej
i organizacji harcerskich, komisarz zagraniczny
Glowna Kwatera ZHP
ul. Konopnickiej 6, 00-491 Warszawa
tel. +48-601-317036 fax +48-22-3390606
www.zhp.pl