[Czuwaj] Zbieranie składek w drużynie a spis harcerski

Grzegorz Chęciński grzes w 208.pl
Śro, 9 Kwi 2008, 20:28:10 CEST

Witam,
Dużo tu ostatnio o składkach, a ja chciałbym zapytać o zbieranie składek
na poziomie drużyny - i potem hufca. Otóż, drużyna liczy 18 osób, więc
drużynowy zbiera od nich składki, wpłaca odpowiednią część do hufca i
już. Za trzy miesiące liczebność jego drużyny zmalała do 15 osób, więc -
na mój chłopski rozum - od tylu osób powinien on zebrać składki za
kolejny kwartał i wpłacić 80% do hufca. Hufiec zbiera jednak składki na
podstawie spisu harcerskiego. Jeśli zatem drużynowy w spisie wykazał 18
osób, to... no właśnie, to co? Powinien dołożyć za brakujące trzy osoby
z własnej kieszeni? A może prewencyjnie wykazać w spisie 12 osób? A może
ja czegoś nie rozumiem? Zwracam się zatem z prośbą do kogoś mądrzejszego
o wyjaśnienie.

Na wszelki wypadek przytaczam fragment "Uchwały nr 28/XXXIII Rady
Naczelnej ZHP z dnia 22 października 2006 r. w sprawie składek
członkowskich":
(§ 3, p. 3): "Podstawą do określenia wysokości składek zbieranych przez
hufce są dane ze spisu harcerskiego uzyskane z roku bieżącego".

Czuwaj!
Grzegorz Chęciński