Re: [Czuwaj] Zbieranie składe k w drużynie a spis harcerski

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 9 Kwi 2008, 23:22:33 CEST

Grzes,
Nie wiem, czy nie zmienily sie sformulowania przepisow zwiazkowych, ale
zaryzykuje odpowiedz, ktora na podobne pytanie otrzymalem na tej liscie
kilka lat temu, gdy pojawil sie ten problem. Zgadza sie ona w pelni z moimi
odczuciami:
Druzynowy zbiera skladki od harcerzy, a zebrane skladki przekauje do hufca.
Jego obowiązkiem jest zadbac, zeby kazdy hacerz wplacil skladkę.

Reszta, w tym cytowany przepis, go nie dotyczy. Problem niezgodnosci kwot -
przy zastrzezeniu wypelnienia zadania przez druzynowego - jest problemem
hufca

Moim zdaniem - i o ile pamietam duzej czesci wypowiadajacych sie na ten
temat - przerzucanie tego problemu z powrotem na srodowiska jest nie fair.
Obecna Skarbniczka hufca powinna byc w temacie swietnie zorientowana, bo za
jej czasow my dyskutowalismy na ten temat z owczesnymi wladzami hufca.
(wtedy sie jednak nie udalo ich przekonac do swoich racji...)

pozdrawiam
olek