[Czuwaj] Zbieranie składek w drużynie a spis harcerski

Piotr Bentkowski bentko w poczta.fm
Czw, 10 Kwi 2008, 00:30:57 CEST

Grzegorz Chęciński pisze:
> drużyna liczy 18 osób, więc drużynowy zbiera od nich składki, wpłaca
> odpowiednią część do hufca i już. Za trzy miesiące liczebność jego
> drużyny zmalała do 15 osób, więc - na mój chłopski rozum - od tylu
> osób powinien on zebrać składki za kolejny kwartał i wpłacić 80% do
> hufca. Hufiec zbiera jednak składki na podstawie spisu harcerskiego.
> [ciach] Zwracam się zatem z prośbą do kogoś mądrzejszego o wyjaśnienie.

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem praktycznym jest zebranie składak za cały
rok w styczniu - wówczas drużynowy nie dołoży do interesu. Ale jest to
rozwiązanie praktyczne, a nie wychowawcze. Bo harcerz, który wystąpi w
lutym zapłaci za harcerza, który wstąpił w marcu. Po drugie, po co
wówczas naliczać składki miesięcznie - lepiej i uczciwiej rocznie.

Ja często miałem wrażenie, że mnie system na składkach kantuje.
Zwłaszcza jak jadąc na wyjazd z jedną drużyną musiałem regulować
należności za pozostałe 3 ze szczepu, których nikt nie ścigał o składki
przed HAL, bo jechali jako cześć zgrupowania z innym środowiskiem z poza
hufca.

 System jest na chłopski rozum do bani i nie trzeba być mądrzejszym od
Grześka aby to ustalić :-) (ja nie jestem)

  Piter.

Ten tenisista strasznie sie wkurzyl! Zobacz wideo:
http://link.interia.pl/f1d85