[Czuwaj] ZHP be be be be

Maciej Syska msyska w czarna13.pl
Czw, 10 Kwi 2008, 00:58:50 CEST

seascout w o2.pl pisze:

> Nie wiem jak goorek. Ale ja dopuszczam.
>
> Tylko że... zanim ZHP podejmie ten bądź co bądź historyczny akt (w końcu pozbędziemy się sami prawa do użytkowania znaku, który od zawsze był oznaka naszej organizacji) to chciałbym, żeby mi ktoś powiedział dlaczego to mamy zrobić.
Jeżeli zgadzamy się co do braku przeszkód ZHRu do posługiwania się KH
jako również ich odznaką organizacyjną/odznaką ruchu harcerskiego w
Polsce/odznaką wybranych organizacji harcerskich w Posce (niepotrzebne
skreślić), a z Twoich obecnych postów mniemam, że tak :), to sprawa
według mnie wygląda następująco:
- Jak rozumiem tok rozumowania jest taki, że ZHP uzyskał prawo ochronne
dla KH celem zabezpieczenie go przed ew. wykorzystaniem w sposób
sprzeczny z jego interesami. W związku z poczynionym założeniem wyżej
(brak przeciwskazań odnośnie do ZHR) używanie KH przez ZHR nie jest
sprzeczne z interesami ZHP. Tu więc brak ew. uszczerbku w interesach ZHP.
- ZHR chce zabezpieczyć się na wypadek, gdyby jednak kiedykolwiek
komukolwiek w ZHP przyszło do głowy, że jednak przeszkody istnieją (dla
osiągnięcia tego celu umowa licencyjna nie wystarczy), lub też chciałby
usankcjonować swoje prawo do używania znaku (ot choćby, żeby nie narażać
się na zarzut bezprawnego używania znaku). Dla mnie takie uzasadnienie
jest satysfakcjonujące.
Nie wykluczam też uzasadnienia, iż ZHP chcąc normalizacji stosunków z
ZHR, mając poczucie własnej wartości i historii ruchu harcerskiego w
Polsce, proponuje ZHR ew. komuś jeszcze, powołanie "Organizacji (...)
powołanej do reprezentowania interesów przedsiębiorców, [która] może
uzyskać prawo ochronne na znak towarowy przeznaczony do używania w
obrocie przez tę organizację i przez zrzeszone w niej podmioty (wspólny
znak towarowy)." (ust. pr. wł. przem.) - btw. niezły zalążek jakiejś
zinstytucjonalizowanej współpracy - federacji? Takie uzasadnienie nie
tylko by mnie satysfakcjonowało, ale również cieszyło i dawało powód do
dumy z własnej organizacji :). Takie rozwiązanie więc nie tylko nie
niesie ze sobą zagrożeń (zasady używania KH określamy sobie w
regulaminie), ale wręcz dodatni ładunek wizerunkowy i z zakresu polityki
zewnętrznej :).

Podsumowując: jeśli zgadzasz się ze mną, iż brak jest przeciwskazań dla
używania przez ZHR znaku KH, to należy ten stan po prostu usankcjonować,
czyli uzyskać wspólne prawo ochronne na KH - ot tyle tłumaczenia :).

Jest jeszcze możliwość przeniesienia prawa ochronnego na kilku
przedsiębiorców (np. my+ZHR), wtedy mamy "wspólne prawo ochronne" i nie
musimy powoływać dodatkowych osób prawnych...

> Maciek - masz ogromnego plusa za Lao Che :) mpa*pio*mpasenmpaka mpapampasumpaje :)

mpamumpazympaka mpałampagompadzi mpaobympaczampaje ;-)

pozdrawiam,
M.