=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Re: [Czuwaj] Re: Pe=B3nomocnictwa =3D dylematy?=

Maciej Syska msyska w czarna13.pl
Czw, 10 Kwi 2008, 01:36:45 CEST

Tomasz Kazubski pisze:

> dla mnie jako prawnika najważniejsza jest konstytucja i umowy międzynarodowe i od tego zaczynam, jeżeli coś jest
> niezgodne z tymi aktami, to dany przepis pomijam traktując go jako niezgodny z tymi aktami prawnymi
Z tym tylko zastrzeżeniem, iż niezgodność "czegoś" z Konstytucja i
umowami międzynarodowymi stwierdza TK (ew. sądy powszechne odnośnie do
rozporządzeń). A akty prawa powszechnego korzystają z domniemania
konstytucyjności, należy je więc stosować do czasu ew. orzeczenia TK.
Nie da się ich więc pominąć w obrocie prawnym przed takim orzeczeniem.

> dlatego oprócz prawa powszechnego, najważniejszy w ZHP jest dla mnie statut, a jeżeli uchwały są niezgodne ze
> statutem to je będę pomijał w rozważaniach lub odpowiednie zapisy niezgodne ze statutem
W ZHP tak samo:

§ 47

1.      Uchwały i decyzje władz ZHP oraz decyzje osób kierujących
podstawowymi jednostkami organizacyjnymi ZHP niezgodne z prawem,
Statutem ZHP, uchwałami lub decyzjami władz wyższego stopnia są nieważne.

2.      Nieważność decyzji osób kierujących podstawowymi jednostkami
organizacyjnymi ZHP stwierdzają właściwe komendy.

1.      Nieważność uchwał i decyzji władz hufca stwierdzają właściwe
władze chorągwi.

2.      Nieważność uchwał i decyzji władz chorągwi stwierdzają właściwe
władze naczelne.

3.      Od uchwały lub decyzji stwierdzających nieważność innej uchwały
lub decyzji przysługuje odwołanie do Centralnej Komisji Rewizyjnej ZHP.
Rozstrzygnięcie Centralnej Komisji Rewizyjnej ZHP jest ostateczne.

4.      Nieważność uchwał zjazdów hufców stwierdza rada chorągwi,
zjazdów chorągwi - Rada Naczelna ZHP.

5.      Nieważność uchwał i decyzji Przewodniczącego ZHP, Naczelnika
ZHP, Głównej Kwatery ZHP i Rady Naczelnej ZHP stwierdza Centralna
Komisja Rewizyjna ZHP. Rozstrzygnięcie Centralnej Komisji Rewizyjnej ZHP
jest ostateczne.

Dopóki więc CKR nie stwierdzi nieważności aktów o których piszesz,
należy je stosować. Oczywiście, nie wgryzając się w szczegóły, wniosek
jest taki, że CKR powinien mieć sporo pracy :), pytanie, czemu nie miał...

pozdrawiam,
M.