[Czuwaj] Re: Zbieranie składek...

Grzegorz Chęciński grzes w 208.pl
Czw, 10 Kwi 2008, 18:14:03 CEST

Witam raz jeszcze,

>To niech sobie zbiera :) Tyle że nie wiem gdzie i od kogo :) Problemem
>jest zrozumienie prostej sprawy. DRUŻYNY NIE PŁACĄ SKŁADEK. Składki są
>płacone przez członków. Drużynowy przekazuje składki zapłacone przez
>członków w części określonej przepisami do hufca i tyle.

Wszystko to piękna teoria, ale przecież za niepłacenie składek ściga się
drużynowego, to drużynowy (kwatermistrz) zbiera składki w drużynie (od
członków), a za niepłacenie składek można zawiesić/rozwiązać drużynę.
Więc w praktyce to drużyna płaci składki do hufca.

>Cały problem polega na czytaniu ze zrozumieniem:
>
>" Podstawą do określenia wysokości składek zbieranych przez hufce są dane
>ze spisu harcerskiego uzyskane z roku bieżącego"
>Kto to określa ? Hufce ? Czy Chorągwie ??? Oczywiście Chorągwie bo Hufce
>NIE MOGĄ TEGO SOBIE OKREŚLAĆ. Hufce dostają tyle ilu mają członków I ANI
>ZŁOTÓWKI WIĘCEJ (nie piszę tu o ściągalności składek bo to osobna sprawa).

To ja czytam i nie rozumiem. Ja przez to rozumiem, że hufiec zbiera tyle
składek, ilu harcerzy zostało wykazanych w spisie - bo tylu członków
teoretycznie posiada. Tyle że nie w praktyce. (Jest wyraźnie napisane:
"składek zbieranych PRZEZ HUFCE", a nie "przez chorągwie" - czyli od
drużyn).
Zgadzam się z Wami, że przytoczony przepis jest bezsensowny (a może
rzeczywiście nawet niezgodny z innymi przepisami). Ale czy dobrze
zrozumiałem, że radzicie mi się nim nie przejmować?

Chciałbym, podobnie jak g00rek, prosić o jakieś potwierdzenie Waszych
wniosków, bo przecież nie powiem w hufcu "płacę tylko tyle i tyle za
drużynę, bo Sikor i SW tak napisali na liście >Czuwaj<". Po prostu,
jeśli mam się nie przejmować spisem, mimo, że hufiec ma inne zdanie, to
chciałbym umieć to obronić.

Pozdrawiam
Grzegorz Chęciński