[Czuwaj] Sprawa patentu na krzyz - fakty

Lucjan Brudzyński lucbru w wp.pl
Pią, 11 Kwi 2008, 09:43:58 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net [mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Sławomir Waś
Sent: Thursday, April 10, 2008 11:35 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Sprawa patentu na krzyz - fakty

Należę do zwolenników poglądu, że prawo do używania Krzyża Harcerskiego powinno być prawem organizacji harcerskich. Cenię sobie jednak pytania Goorka o to kto okresli, która organizacja jest harcerską. Mam skrzywienie, ponieważ w moim powiecie instruktorka wyrzucona z ZHP założyła sobie Związek Harcerstwa Wiejskiego, po czym uczyniła z niego biznes weselny na jednej z wiosek. I beszta swoim działaniem dobre imię harcerstwa...

Bliski jest mi pogląd wyrażony w stanowiski KPW. I choć podskórnie wiem, ze tworzenie ustawy o harcerstwie jest gorszym krokiem niż likwidacja ustaw dotyczących innych organizacji czy ruchów, to intuicja podpowiada mi, że innych "monopoli" nie uda się zlikwidować...

Dużo taktu i mądrości będzie trzeba w weekend by wybrnąć z zaistniałej sytuacji. Pisano tu o szantażach wręcz. Może jest tak że nasze organizacje źle ze soba rozmawiają? Może za dużo pośredników? Zaraz po ubiegłorocznym liście Przewodniczącego ZHR podjałem inicjatywę doprowadzenia do spotkania obu Rad naczelnych i wyjasnienia kwesti spornych. Niestety Druh Andrzej Borodzik nie był tym zainteresowany. Może teraz jest na to dobry czas??

Bo jak nie, to okaże się, że ZHR uzależniał rozmowy o patronacie od deklaracji GK ZHP w sprawie krzyża, a w rewanżu władze ZHP będa przymuszać ZHR do wsplnego zabiegania o Ustawe o Harcerstwie jako jedyne rozwiązanie kwestii KH.

Co akurat jak juz wyżej pisałem byłoby dobrym rozwiazaniem. Tylko nie w atmosferze szantażu czy szachowania tylko wspólnego uznania takiej racji np.
po spotkaniu naszej RN i nowej RN ZHR wybranej na nadchodzacym Zjeździe.

SW

Wow! Ponownie zgadzam się ze Sławkiem W.
Oczywiście co do założeń i celów, nie co do oceny sytuacji. :)

hm. Lucjan Brudzyński HR 'Cyryl'
Członek Rady Naczelnej ZHP
Skarbnik Hufca ZHP Sopot