[Czuwaj] po Radzie

Maciej Syska msyska w czarna13.pl
Wto, 15 Kwi 2008, 14:10:39 CEST

Katarzyna Krawczyk pisze:

> Rzecz niestety nie w tym, kto jest elementem społeczeństwa, tylko w
> tym, kto przeprowadził badanie, z którego wynika, że społeczeństwo
> (jakiekolwiek) tak właśnie jednoznacznie krzyż kojarzy. Może ktoś
> przeprowadzi takie badanie i może wyniknie z niego, że tak właśnie
> jest, ale może się okazać także, że to nieprawda.  I co wtedy? CKR
> uchyli nam uchwałę jako niezgodną  z rzeczywistością?
Hmmm... A nie sądzisz, że uchwała jest stanowiskiem - opinią (w tym
wypadku RN ZHP), a nie dekretowaniem rzeczywistości?
Może lepiej byłoby napisać "naszym zdaniem" albo "jesteśmy przekonani",
nie sądzę natomiast, by każda opinia wyrażana w uchwale miała być
podbudowana badaniami opinii publicznej.

Czy gdyby wyniki badania wskazywały, że 65% ankietowanych kojarzy KH z
"harcerstwem" a nie z "ZHP", to tekst uchwały byłby uprawniony, czy też
nie? Jaka próba byłaby tu odpowiednia? Wreszcie, czy badania, dla swej
reprezentatywności, powinny uwzględniać stanowisko mamy Ryszarda i mojej
babci? ;-)

Nie twierdze, że uchwała jest skonstruowana idealnie. Powiedziałbym
wręcz, że jest skonstruowana słabo, niechlujnie ;). Ale wydaje mi się,
iż "straszenie" jej uchyleniem  w związku z tym zwrotem jest nieco na
wyrost ;)

M.