[Czuwaj] Re: ustawa o harcerstwie

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 17 Kwi 2008, 01:07:52 CEST

Dnia 16-04-2008 o 21:20:20 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał(a):

> No tak, analiza porównawcza jest tak rzeczowa i argumentacja
> przedstawiona jest tak przekonująca, jak wniosek, że skaut ma taki sam
> stosunek do swojego uniformu jak harcerz do munduru.
> tomek

Jaka analiza porównawcza ? Ja sie odniosłem do Twojego zdania, że ustawa
nam niepotrzebna bo jeśli będzie to będzie zmieniana przy każdej zmianie
opcji politycznej rządzącej w Polsce. Bo tylko taki zarzut Podniosłeś.
Więc jakiej analizy oczekiwałeś ? A argumentacja jest prosta. Była ustawa
w Polsce przez 60 lat ? Była. Była zmieniana wciąż i wciąż ? Nie była.
Jest w innych krajach ? Jest. Działa ? Działa... więc o co Ci biega ?
Nie wiem dlaczego w Polsce miałoby nie działać. Nie wiem dlaczego nie jest
właściwe Ustawowe uregulowanie tego co załatwiają sobie harcerze w
niektórych gminach (vide - uchwała Rady Miasta Krakowa) nie wiem dlaczego
nasze symbole nie miałyby byc chronione ustawą, nie wiem dlaczego
Harcerstwo na powrót nie miałoby się stać nie tylko organizacjami i
systemem wychowawczym ale Ruchem Etyczno - Społecznym. Nie wiem dlaczego
Sejm Rzeczypospolitej nie miałby nam zlecić, uchwalając ustawę o
harcerstwie, pracy nad kształtowaniem właściwego typu obywateli Polski...
Oczywiście, brakuje ostatecznego ogniwa dla takiego Ruchu, tego ogniwa
którym przed wojną były kręgi starszoharcerskie... Ale cóż wszystko przed
nami, tylko czasem trzeba spojżeć troszkę dalej i wyjść poza krępujące nas
ramy.

sikor