Re: [Czuwaj] Pałatki...

Piotr Jurgielewicz niemy13 w wp.pl
Śro, 17 Gru 2008, 13:25:42 CET

Druhu, jeśli chciałbym być złośliwy to rzekłbym, że mundury też miały
być fajne a wyszło tak jak zawsze... (bluzy bundeswehry nadal są o niebo
lepsze)

Wiadomym jest że używamy już czołówek, a nasi harcerze nie pamiętają już
zapewne latarek płaskich na takową baterię :) ale przecież to nie jest
żaden argument

Jednak z jakiś względów pałatki się ostały i nie zgadzam się z
pogardliwym "sorry", bo w swoim środowisku mam przykłady gdzie sami
harcerze mimo, iż ubierają się na typ "aktywny" (jak to gdzieś zostało
napisane) to jednak z jakiegoś względu lubią pałatki i nie uważają że
źle w nich wyglądają. Dotyczy to również osoby, które dopiero w wieku 16
lat przychodzą do harcerstwa.

Zawsze jest tak że sami siebie dobrze nie potrafimy analizować, dlatego
bardzo ostrożnie podchodziłbym do wydawania sądów - oczywiście możliwe
jest że druh ma rację, a ja próbuję zrobić burzę w szklance wody, ale
mimo, że filozof ze mnie to wolę wiedzieć na czym stoję.

Tak w ogóle to wg. mnie pałatek używa się głównie przy uroczystościach
(nazwijmy je) patriotyczno - religijnych dla oficjalnych gości i nie
uświadczy się tam gimnazjalisty. Wątpię żeby były jeszcze takie
środowiska które zabierają "namioty" na biwak czy na zbiórkę.

Dnia 17-12-2008 o godz. 13:06 Michal Gorecki napisał(a):

> Są za duże i są z brezentu, czyli materiału z którego nawet namiotów
> turystycznych się już nie produkuje.
> Ale tu nie o to chodzi. Chodzi o "smaczek retro" o którym kiedyś
> pisałem w NT. Ów smaczek MUSI być wg wielu osób obecny w harcerstwie.
> "Stara Dobra..." pałatka, "kostka", "glany" i inne tego typu rzeczy.
> Czemu więc nie używamy latarek na płaską baterię, starych termosów i
> kołder zamiast śpiworów?
>
> Czemu znowu nie przyjmujemy do wiadomości że świat poszedł naprzód a
> my znowu jestesmy maruderami?

> [...]

Potrzebujesz pomocy szkolnej?
Streszczenia lektur, gotowe opracowania,
recenzje filmów i książek, Kliknij:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fnaleniucha.html&sid=584