[Czuwaj] Te same kadry? było": Problemy lat 20

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Nie, 10 Lut 2008, 22:06:02 CET

Marcin Wojtczak napisał między innymi:

> ciągle mamy struktury stworzone na użytek masowej organizacji
> młodzieżowej państwa socjalistycznego, częściowo z tymi samymi kadrami.

Co tych kadr, to ja wyrażę zdziwienie. Bo co pewien czas słyszę to samo.

Ale, zgodnie z tym, co podkreśla tak często g00rek, mamy dwudziesty
pierwszy wiek. Rok 2008.

Socjalizm w Polsce skończył się w 1989 roku. Jak dobrze liczę, to
dziewiętnaście lat temu. Ile lat możemy jeszcze powoływać się na
"częściowo te same kadry"? Może żyję w jakimś dziwnym, nietypowym
harcerstwie, ale poza swoim podwórkiem i swoją chorągwią widziałem też
kawałek harcerskiej Polski i może gdzieś wyjątkowo znajdzie się "ta sama
kadra", ale to naprawdę wyjątkowo. Niekoniecznie potencjalne draństwo w
naszej organizacji trzeba tłumaczyć minionym okresem.

Chyba że, Marcinie, zaliczasz do kadr "masowej organizacji młodzieżowej
państwa socjalistycznego" wszystkich instruktorów, którzy w roku 1989
pełnili służbę, mieli więcej niż 18 lat i nie działali w konspiracji
antykomunistycznej. To ja też się do tych kadr zaliczam.

z pozdrowieniami

Darek