[Czuwaj] RE: Wymagania na kierownika WNT

Daniel Dobrijałowski orcus w ekoterm.net
Śro, 30 Sty 2008, 14:16:18 CET

Dnia 30-01-2008, Śr o godzinie 10:55 +0100, Dominik Jan Domin pisze:
> Na moje krzykacze, czaty, ankiety - to sa moduły. Dodatkowe. Ja sam
> umiem je powyłączać. Czyzby w ZI nie było osoby, która to potrafi?

Postaram się po ludzku opowiedzieć:
mamy w domu szafkę. Niepotrzebną bo jej nie używamy. Czy gdy wyniesiemy
ją na strych i zakryjemy prześcieradłem to oznacza że zajmuje mniej
miejsca u nas w domu? Otóż nie... ona zniaa tylko z pierwszego widoku.
Jak wstawisz 20 takich szafek to może się okazać że strych jest już
zapełniony. I to miejsce to ogólne zasoby serwera.

Małe wtrącenie mojego personalnego stanowiska: nie ważne czy jest to
hosting home czy własny kącik w serweroni googla. Po prostu to powinno
działać szybciej i nie marnotrawić zasobów(zakręcacie wodę jak myjecie
zęby?)

> Jakież to "specyficzne" wymagania ma miec serwis GK, czego nie ma w
> oprogramowaniu OpenSource? To nie jest pytanie retoryczne, oczekuje
> odpowiedzi, bo ZI ciągle gada o "specyficznych zapotrzebowaniach",

Owszem wszystko czego potrzebujemy jest. Tylko niestaty nie w takich
zestawach. A przerabianie tego tak żeby nam pasowało zajmie więcej czasu
niż napisanie od nowa.

Wyobrażasz sobie księge gości na głównej stronie ZHP? Albo moduł "kto
jest online" i w ogóle logowanie użytkowników? To po co nam to? Akurat
księga gości zwykle jest prosta i szybka, ale zwykle moduły typu "kto
jest online" wymagają odpowiednio dostosowanych zapytań do BD - bo nie
ma możliwości stwierdzenia że Ty jeszcze oglądasz stronę. Musisz
zapisywać przy każdym ruchu na stronie czas jego wykonania i później
jeszcze od czasu do czasu odpalać skrypt który usunie użytkowników
nieaktywnych od pięćiu minut.

Często w darmowych CMSach dostosowanie samego silnika tak aby można było
napisać 2000 modułów wymaga właśnie ustępstw optymalizacyjnych. I tego
chcemy głównie uniknąć.

> PS. Wrzucenike "ankiet" w niepotrzebne też duzo swiadczy o podejściu
> ZI GK do sprawy...

Dominik czy Ty aby nie stwierdziłeś podświadomie że każdy kto jest za
nowym CMSem jest z ZI?

Pozdrawiam
orcus