Re: [Czuwaj] dyskutowa³y dwa Rafa³y

seascout w o2.pl seascout w o2.pl
¦ro, 30 Sty 2008, 22:56:59 CET

::Czy teraz czujesz siê usatysfakcjonowany odpowiedzia?
::
::pozdrawiam
::R. Bednarczyk

Tak. Nawet bardzo. Dziêkujê.

I widzisz. Gdyby od razy tak pisaæ by³oby na pewno przyjemniej. Nie wiem, czemu robiono z tego tak wielk± tajemnicê.

Bo wiesz... sprawa jest naprawdê powa¿na. Mo¿e byæ trudno przekonaæ, za 3 lata, jakiego¶ strategicznego sponsora, do w³adowania gotówki do podmiotu prawnego zad³u¿onego na 150 tys. bez zabezpieczeñ.

Nie jest wyj¶ciem tworzenie kolejnej fundacji, z "czystym kontem", bo to niepowa¿ne trochê. A ¶rodowiska, z jakim¶ wyprzedzeniem zaczn± zbieranie kasy. Chodzi mi o to, ¿e zaufanie do fundacji mo¿e byæ niewielkie. I na koniec, mo¿e okazaæ siê, ¿e w mojej ocenie, ¶wietna idea osobnego podmiotu prawnego dedykowanego jakiemu¶ rozwi±zaniu, z przyczyn b³êdów w zarz±dzaniu w pierwszym roku dzia³alno¶ci (wiesz, braku umiejêtno¶ci planowania, brak kontroli bud¿etu itp), pójdzie sie grzaæ, a kasê na Jambo 2011 bêdziemy zbierali na konto GK.

Druga sprawa, to ta mityczna dzia³alno¶æ gospodarcza. Generalnie s³yszê o niej od pocz±tku istnienia fundacji, ale nic o niej nie wiem. Ile uda³o sie zarobiæ w tym roku z dzia³alno¶ci gospodarczej? Na czym polega³a ta dzia³alno¶æ? Co by³o / bêdzie przedmiotem tej dzia³alno¶ci?

Same pytania cisn± sie do g³owy, a nie dziw siê, ¿e pytaj± ludzie nie zwi±zani z fundacja (co czêsto podkre¶lasz, sugeruj±c, ze ZHP - owi nic do fundacji) bo jeste¶my zwi±zani z ruchem i mnie na przyk³ad martwi kwestia zdobywania ¶rodków na nastêpne jamboree.

Bo - tak generalnie - to chyba nie jest w porz±dku, po¿yczyæ du¿± kwotê, nie maj±c kompletnie pojêcia z czego siê sp³aci d³ug. To chyba trochê nieodpowiedzialne.

Seascout