[Czuwaj] jak dyskutować o strategii ZHP?

Pawel Dobosz pawel.dobosz w interia.pl
Wto, 4 Mar 2008, 11:14:36 CET

Dominik Jan Domin napisał(a):
> A możesz napisać, jakie to są wszystkie obszary strategiczne, ze
> szczególnym
> uwzględnieniem tych, do których brakuje ludzi?

Aktualnie pracujemy na następujacych obszarach:
MISJA
PROGRAM
ZARZĄDZANIE
KADRA
ZASOBY
RELACJE

> Osobiście mógłbym być zainteresowany pewnymi analizami w ramach
> prowadzonych
> badań naukowych, z wizją obustronnej korzyści. Tylko czy  będą takie
> obszary
> strategiczne i formy analiz (tu myślę też o analizach przestrzennych,
> geograficznych), które się mieszczą w mojej działce zainteresowań?

Myślę, że analizy takie mogą okazać się niezwykle pomocne w obszarze MISJA, który obejmuje m.in. takie zagadnienia, jak jakość i zasięg oddziaływania harcerstwa. Mówiąc po ludzku, chodzi o harcerską mapę Polski. Przez 'mapę' rozumiem określoną formę prezentacji wyników analizy przestrzennej, dzięki której dowiedzieć się można np.:
- gdzie działają jednostki harcerskie
- ile osób (ogółem, % populacji) należy do harcerstwa w danej gminie, powiecie, województwie
- jaka oferta (ideowa - organizacje, grupy wiekowe, specjalności, itp.) oferowana jest młodzieży w poszczególnych gminach, powiatach, województwach
- na jakich obszarach harcestwo się rozwija, a na jakich tendencja jest spadkowa
- jaka jest przeciętna liczebność gromad/ drużyn w poszczególnych regionach
- itd.

Paweł

Szybki przepis na smaczne danie? Sprawdz!
kliknij >> http://link.interia.pl/f1d23