=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Re: Re: Re: [Czuwaj] Rozliczanie... przesz=C5?o=C5?ci.?=

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Nie, 9 Mar 2008, 23:20:22 CET

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):
 > 09-03-08, Tomasz Kazubski <dalkow w poczta.onet.pl> napisał(a):
>
> ale w czym problem, bo ja za bardzo nie rozumiem?
>
> chyba tylko w stopniu minimalnym z wizerunkiem, jednak wizerunek w
> znaczeniu finansowym, to pojęcie względne i czasami nie jest on w biznesie
> najważniejszy, a ważniejsza jest skuteczność
>
> czy Ty chcesz po raz drugi lub nawet n-ty rozliczać tych, których Zjazd
> już rozliczył?
> czy może do grobowej deski będziesz za nimi chodził
> a może wiesz, że oni urośli w siłę i szykują się do ponownego objęcia
> funkcji w GK-ce lub innej jednostce zależnej?

> [...]

::Tomku nie jestem tuzem finansowym ale wydaje mi się, że nie wydaje się
::wpływów uczestników pokrywając bieżące zaległości, wiedząc że nie starczy
::choćby na pokrycie zobowiązań zlotowych. Ciekawe które firmy będą chciały
::nas obsługiwać na przyszłych zlotach, skoro dwa razy z rzędu byliśmy
::niewypłacalni?

Niestety, ale wydaje się pieniądze zlotowe wiedząc, że nie wystarczy choćby na pokrycie zobowiązań zlotowych.
Jeżeli Skarbnik wiedział gdyż miał już podpisane umowy, że płatność ma nastąpić po Zlocie i nie ma zagrożenia, że nagle nie będzie jedzenia, gdyż dostawca usług zażąda zaliczki lub płatności codziennie część - to spokojnie mógł zapłacić o wiele ważniejsze z punktu widzenia finansowego raty zobowiązań zaległych, gdyż ugody mają to do siebie, że często dla zachęty wierzyciel rezygnuje z części lub całości odsetek pod warunkiem regularnego płacenia rat.

Jeżeli taka klauzula obejmowała odsetki w wysokości np. 5-10 tys. a mogło być i więcej to ważniejsze jest uregulowanie raty, o czym mówił również obecny Skarbnik (że były to ważne raty) niż pozostawienie pieniędzy na koncie do września. Poza tym tak duże pieniądze czekające na koncie to łakomy kąsek dla wierzycieli i komorników, więc nie ma nawet pewności, że te pieniądze dotrwały by na koncie do września. A najgorszą rzeczą jest zapłacić za coś z góry, bo wtedy nie ma się praktycznie żadnych możliwości wpływania na jakość wykonanego zobowiązania, pozostaje tylko sąd.

W przyszłości wiele firm będzie chętnych, aby obsługiwać ZHP. Popatrz na szpitale, każdy kto dostarcza towar lub usługę wie, że nie otrzyma tych pieniędzy na czas. W takich przypadkach marża najczęściej jest o wiele wyższa, np. o 15%. Szpitale są pewnymi płatnikami - w sensie wypłacalności ogólnej, a nie w danym momencie. Dlatego dostawca jeżeli chce, to sprzedaje wierzytelność na rynku. Poza tym wierzyciele mogą na wiele sposobów zabezpieczyć się, tak aby transakcja nie pociągnęła firmy na dno.

::To jest jakaś totalna masakra, że traktujemy naczelne władze organizacji jak
::zastepowych, którzy moga uczyć się przez działanie. "No nie udało się, jeju,
::trudno. Teraz popracują sobie na innym szczeblu"

Nie traktuję ich jak zastępowych. Wręcz przeciwnie - traktuję ich jak profesjonalistów (w sensie: oceniam), jednak trochę się chyba zagalopowałeś. Wg statutu najwyższą władzą jest Zjazd ZHP i to on ich ocenił i nie ma moralnej podstawy, aby po raz drugi kogoś oceniać. Co innego jeżeli popełnili czyny zabronione, ale sprawa rozliczenia moralnego powinna być zakończona.

Najgorszą rzeczą jest podważać decyje przedstawicieli wszystkich członków ZHP.

Jeżeli będą chcieli ponownie ubiegać się o stanowiska - to wtedy można przywołać oceny Zjazdu.

tomek